חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוויות מהפלגה באיים הקיקלאדים

סקיפר ניסים אלקיים, על חוויותיו באחת מהפלגותיו באיים הקיקלאדים:

האיים הקיקלאדים הם האיים היפים ביותר עם החופים החוליים ומי הטורקיז הצלולים שלהם.

לרוב האיים הקיקלאדים אין טיסות וזה מה ששומר עליהם בתוליים יפים וייחודיים.

הכל התחיל כשחברי להפלגה החליטו פה אחד, הפלגה למיקונוס.

לצערנו ההפלגה נדחתה פעם אחר פעם בעקבות משבר הקורונה.

כשסוף סוף הגיע הרגע המיוחל, טסנו לאתונה, שם חיכתה לנו מונית שהסיעה אותנו ללבריון.

לאחר סיבוב קצר בעיירה ובדיקת תחזית מזג האויר, המלצתי לחבריי שנוותר על מיקונוס לטובת מילוס בגלל אילוצים כאלה ואחרים…

החברים השתכנעו ויצאנו לדרכנו.

בכניסה למילוס ישנם שני סלעים ענקיים, ביניהם יש קטע של מים רדודים ומצדו השמאלי יש סלע קטן שבולט מהמים. נאלצנו לעקוף את הסלעים בחרתי להקיף מצד ימין, אני ממליץ להגיע באור יום.

בסופו של דבר הגענו למרינה הורדנו עוגן ונקשרנו עם חבלים מהירכתיים למזח.

במילוס יש בערך 70 חופים, חלקם מרהיבים ומיוחדים ביופיים בעקבות הפעילות הגעשית באזור.

לאחר התלבטויות אם לצאת לאתרים בסירה מקומית או ביאכטה שלנו, החלטנו לצאת עם היאכטה עקב מחיר מופרז שביקשו המקומיים.

היעד – סלע/ פסל אפרודיטה הידוע בכינויו ונוס.

זמן ההפלגה בערך כשעה וחצי.

למרבה הצער באותו יום צולם סרט באזור ונאלצנו לחזור לעגינה מבלי להנות מהאתר המפורסם. הסתפקנו בצילומים מרחוק בלבד.

למחרת בבוקר הגענו למסקנה שהבחירה להגיע למילוס במקום מיקונוס היתה שגויה.

הרמתי עוגן ויצאנו לכיוון מיקונוס באופן ספונטאני, למרות המרחק העצום והזמן הקצר שנותר.

הדרך למיקונוס ממילוס היא 8 שעות הפלגה בערך, והתוכנית הייתה להחזיר את הסירה בחמישי, יום לפני הטיסה חזרה.

בדרך למיקונוס פגשנו להקת דולפינים שליוותה אותנו כשהם קופצים מהמים …מחזה מרהיב.

כשהגענו למרינה במיקונוס התבשרנו שלמקום מגיעים רק עם הזמנה מראש!

נאלצנו להמשיך בהפלגה למפרץ אורנוס שנמצא דרומית לאי ומוסתר יחסית מהרוחות הצפון מערביות-

מפרץ מדהים ביופיו עם חוף רחצה.

נקשרנו לבוייה ועגנו ליומיים. בלילה השני היו רוחות חזקות מלוות בגשמים והיאכטה לא הפסיקה להסתובב.

בבוקר יום רביעי כשמצב הרוח מרומם לאחר יומיים של הנאות בלתי ניתנות לתיאור, נפרדנו ממיקונוס השוקק חיים ויצאנו לדרך לכיוון קיטנוס. את ההפלגה התחלנו ברוחות שהלכו והתגברו ל 35 קשר בשיא, מה שגרם לים לעלות ולאחד מהחברה להקיא מספר פעמים.

הגענו לקיטנוס לאחר הפלגה רצופה מלווה ברוחות חזקות.

עגנו במפרץ קולונה המדהים לשעה, והמשכנו בהפלגה לכיוון המרינה של קיטנוס.

התחברנו למים וחשמל על אף שלא היינו חייבים משום שליאכטה היה מתפיל מים וגנרטור.

התוכנית הייתה להישאר לילה בקיטנוס ולצאת למחרת מוקדם בבוקר על מנת להספיק לבדיקת קורונה שנקבעה מראש.

לבסוף החלטנו שאנחנו לא לוקחים סיכונים ויצאנו באותו ערב לכיוון קיאה שנמצא במרחק 40 דקות, שם עגנו ללילה. בבוקר שתינו קפה באחד מבתי הקפה וחזרנו ללבריון.

טעמה הטוב של החופשה המדהימה הזו ביוון ילווה אותנו עוד זמן רב … חבריי  להפלגה : שלומי, שמוליק, עובדיה, נועם, לירן, אלון, רוני, אוראל ואמיר.