חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום קבלת הסירה

יום קבלת הסירה והתארגנות במרינה - חשוב להגיע מוכנים

 

כשמגיעים לשבוע הפלגה ביוון או בכל יעד אחר, חושבים על שבוע של מפרצי טורקיז, טברנות, שקט ושלווה. אנו מקווים מאוד שהחופשה אכן תענה על כל הציפיות האלו ויותר, אך יום קבלת היאכטה הוא יום מעט שונה, זהו יום שעשוי להיות עמוס, מורכב ומתיש, בעיקר אם הגעתם בטיסה באותו היום. כדי לעבור אותו על הצד הטוב ביותר ולהישאר עם חיוך על הפנים כדאי להגיע מוכנים ולדעת למה לצפות. לשם כך הכנו מדריך מקיף וממצה עם המלצות על תהליך קבלת היאכטה. 

מתי מקבלים את היאכטה?

רוב חברות ההשכרה מתחייבות למסור את היאכטה ביום הקבלה עד השעה 17:00. הם תמיד ישאפו למסור את הסירה מוקדם יותר במידה והיא מוכנה (מניקיונות וסידורים משבוע ההפלגה הקודם שהסתיים באותו הבוקר). לרוב הסירות מוכנות להימסר בין 14:00 ל- 16:00, אך לעיתים זה נמשך עד 17:00 ויש מקרים חריגים של תקלות בסירה שיגרמו למסירה מאוחרת יותר. במקרים כאלו אין מה לעשות חוץ מלנשום עמוק ולוודא שהנושא בטיפול והצוות עושה את המקסימום כדי לעזור לכם. תהיו בטוחים שהם רוצים למסור לכם את הסירה ולסיים את העבודה שלהם בדיוק כמו שאתם רוצים לקבל אותה ולהתחיל את החופשה שלכם- הם עושים את מה שהם יכולים וצריך להיות סבלניים ולחכות לסיום הטיפול בסירה. כמובן שבמקרה של חריגה מעבר לשעה 17:00 ערבו אותנו מיד, שנהיה בתמונה ונראה אם יש במה לעזור. מכיוון שלרוב, טיסות מישראל ליוון מגיעות לאתונה בשעות הבוקר וגם טיסות ההמשך לאזורים אחרים מגיעות בשעות הצהרים המוקדמות, זה יוצר זמן המתנה של מספר שעות עד לקבלת היאכטה. חלק מהחברות מאפשרות לרכוש התחייבות למסירה מוקדמת- קבלת היאכטה עד אזור השעה 13:30 בתשלום של 150-200 אירו, (משתנה מחברה לחברה). כך תוכלו להבטיח את קבלת היאכטה במידה ואתם מתוכננים להגיע למרינה בשעות הבוקר/ צהרים המוקדמים, ומאוד חשוב לכם לצאת להפליג כבר ביום שבת. 

מתי יוצאים להפליג?

אם אתם אוהבים לקחת את הדברים באופן רגוע, תכננו לצאת להפלגה ביום ראשון בבוקר (זה מה שחלק מהמפליגים אכן עושים) ככה אין לחץ בשבת והכל מתנהל בזמן שלו, אתם יכולים להיות רגועים, עם בירה ביד ולהוריד מראש את הלחץ לסיים הכל מהר. 

אם לעומת זאת, אתם אוהבים לתקתק עניינים ביעילות ולא מפריע לכם קצת לחץ, אפשר לתכנן לצאת בשבת אחר הצהרים, וכמובן לתכנן מראש יעד לינה קרוב למרינה, שעה עד שעתיים הפלגה מקסימום. יש משהו נחמד בלצאת מההמולה של קבלת היאכטה והמרינה הראשית כבר ביום שבת. במידה והיציאה היא מאתונה ותרצו לבצע את הקניות מראש אונליין ולקבל את המצרכים לסירה ביום היציאה, זה אפשרי : קניות אונליין להפלגה . יש לציין את שם חברת ההשכרה ושם הסירה והקניות יגיעו עד ליאכטה.

 

במידה ויש עיכוב משמעותי בתהליך קבלת היאכטה, הקניות וההתארגנות, אז היציאה בשבת  לא תצא לפועל. קחו בחשבון שייתכן שתאלצו בכל מקרה לצאת רק בראשון בבוקר בלי להיות מאוכזבים.

 

אז מה עושים בזמן ההמתנה לקבלת היאכטה?

כשאתם מגיעים למרינה, גם אם זה מוקדם בבוקר, קודם כל כדאי לבקר במשרד חברת ההשכרה, לעדכן שהגעתם ולשאול מתי הם מעריכים שהיאכטה תהיה מוכנה, כך תוכלו לתכנן את היום. במידה ויש זמן קצר יחסית מומלץ לשבת בטברנה הכי קרובה, להזמין בירה קרה, נשנושים, אוכל ולהעביר את הזמן.

במידה ויש לכם כמה שעות המתנה, אפשר לצאת לטייל בסביבה או כבר לצאת לסופר לקניות בהנחה שעד שתחזרו עם המצרכים היאכטה כבר תהיה מוכנה.

הכי חשוב זה לבוא מוכנים מראש להמתנה, להיות סבלנים ולהעביר את הזמן בכיף, מומלץ עם בירה קרה ובעיקר לא בעצבים וחוסר סבלנות.

 

במידה ואתם מטיילים עם משפחה וילדים, ההמלצה שלנו היא להגיע לאזור המרינה כבר לילה קודם ולישון במלון, עדיף עם בריכה. זה הופך את תהליך ההגעה וקבלת הסירה להרבה יותר רגוע ונעים. במקום להגיע למרינה אחרי שעות ארוכות של טיסות, העברות וכו', אתם מגיעים אחרי לילה במלון. המשפחה יכולה לבלות את כל הבוקר – צהרים בבריכה בזמן שאתם תטפלו בקבלת הסירה – מומלץ בחום. הלו"ז המושלם לטעמנו הוא הוספה של יום טיול יבשתי ביום שלפני קבלת הסירה, לינה במלון וקבלת הסירה באופן רגוע לחלוטין.

 בירוקרטיה: רישיונות, חתימות והסדרת התשלומים במשרד:

כשאתם מגיעים למרינה, הסקיפר (אפשר גם עם מישהו נוסף) ניגשים למשרד חברת ההשכרה לטפל בכל הבירוקטיה ולהבין מתי היאכטה תהיה מוכנה. התהליך כולל:

  • הצגת רישיון שייט – רישיון ישראלי משיט 30 מתקבל בכל מקום ביוון. 

  •  חתימה על התנאים, החוזה והאחריות לסירה. 

  •  חתימה על פיקדון לכיסוי השתתפות עצמית בנזקים:  

חברות ההשכרה דורשות השארת פרטי כרטיס אשראי לפיקדון לכיסוי השתתפות העצמית בגרימת נזקים לכלי השייט. הסכום הנדרש תלוי במחיר היאכטה ותנאי החברה ונע לרוב בין 2000 ל-4000 יורו. נזקים שיתגלו בזמן הצ'ק אאוט בהחזרת היאכטה, ישולמו מתוך הפיקדון הזה, ללא קשר לסיבת הנזק. לרוב המחירים גבוהים ויראו לכם מוגזמים. 

חברות השכרה רבות מציעות  אפשרות להקטנת ההשתתפות העצמית בתשלום נוסף. זה אומר שאתם משלמים סכום של בין 200 ל- 500 יורו (משתנה כמובן על פי מחיר הסירה ותנאי חברת ההשכרה)  על מנת להפחית את הפיקדון להשתתפות עצמית מאלפי יורו לכמה מאות, אשר במידה ואין נזקים מוחזרים לכם בסיום ההפלגה (בפועל זו התחייבות אשראי שמבוטלת בסיום ההפלגה כשהכל תקין). כך גם אם גרמתם לנזק כבד לסירה, התשלום המקסימלי שלכם יהיה של מאות יורו בלבד. אנו ממליצים תמיד לרכוש הקטנת השתתפות עצמית ולצאת להפלגה בראש שקט מבלי לסכן אלפי יורו במקרה שיגרם נזק לכלי השייט. שימו לב, אביזרים נתיקים אינם מכוסים בביטוח ולכן אובדן שלהם יגרום לחיוב – פנדרים, כריות, דינגי, מנוע דינגי וכד'.

כאשר אתם שוכרים יאכטה מחברת השכרה שאינה מאפשרת רכישת הקטנת השתתפות עצמית, או אם זו החלטתכם, ניתן לרכוש ביטוח חיצוני לפיקדון ההשתתפות העצמית. כך במידה ויהיו נזקים, משלמים  מהפיקדון ולאחר מכן תובעים החזר מחברת הביטוח. ניתן להוספה בביטוח הנסיעות לחו"ל (עד תקרה מסוימת) או לקנות ביטוח נפרד בחברת ביטוח אירופאית.

הסדרת תשלום על התוספות: 

רוב החברות דורשות מעבר למחיר השכרת הסירה, את התשלום על חבילת הצ'רטר (מצעים, מגבות, ניקיון וכו'), הקטנת ההשתתפות העצמית, לפעמים מנוע דינגי ותוספות נוספות שבחרתם להוסיף לצ'רטר, לתשלום במזומן במועד קבלת היאכטה. מחירי התוספות משתנים מעט מחברה לחברה. התוספות הנפוצות הן:

תוספת

מחיר

הערות

ניקיון סופי

נע לרוב בין 150-400 יורו. תלוי בגודל היאכטה ותנאי חברת ההשכרה

תשלום חובה

מצעים

חלק מחברות ההשכרה מכניסות את העלות כבר בניקיון הסופי וחלק מציינות את זה כתוספת נפרדת. אין מה להתבאס ולחשוב שמצאו עוד דרך חדשה להוציא מכם כסף. העלות היא לרוב באזור ה- 10 יורו למשתתף

תשלום חובה

מנוע דינגי

50-100 יורו

לרוב מנוע הדינגי כלול במחיר. במקרה וזו בחירה, ניתן לשכור ללא מנוע לדינגי.

ראוטר אינטרנט, בד"כ 10 GB

80-100 יורו. מאוד נוח מספק אינטרנט לכל מי שבסירה. 

בחירה

סאפ / קיאק

100-200 יורו מאוד מומלץ

בחירה (אנו ממליצים, מוסיף הרבה כיף) 

הקטנת השתתפות עצמית

200-500 יורו מומלץ

בחירה, מומלץ!

מסירה מוקדמת

150-200 יורו

בחירה

סקיפר מקצועי

1,330 יורו

בחירה 

מארחת

1,290 יורו

בחירה

 סיום שבוע ההפלגה:

וודאו שאתם יודעים מהם נהלי החברה להחזרת הסירה בסיום השבוע. לרוב יש לחזור למרינה עד יום שישי בשעה 17:00. בחלק מהמרינות יש לתדלק בכניסה, ובחלקן כמו למשל במרינה אלימוס באתונה התדלוק הוא ברציף ממשאית תדלוק. רצוי להתקשר למשרד / למנהל הבסיס לפני שאתם נכנסים למרינה כדי שידעו להגיע לקבל אתכם. וודאו שיש לכם מספרים ניידים של נציג במשרד ו/או מנהל הבסיס לכל מקרה תקלה במהלך השבוע.

קבלה ובדיקת היאכטה:

בדיקה יסודית והכרת היאכטה לפני היציאה היא תהליך חשוב שיש להשקיע בו תשומת לב רבה ולדאוג לעבור על הכל באופן יסודי, מכמה סיבות: 

  1. אתם יוצאים עם היאכטה לשבוע בין איים- הפלגות, עגינות, אולי התמודדות עם מזג אוויר קשה, מחייה ומגורים. אתם רוצים לדעת שהכל תקין, עובד, לדעת היכן דברים נמצאים, ציוד חירום, ציוד עבודה וכו'. 

  2. שלא ידרשו מכם תשלום בחזור על תקלות שכבר היו ביאכטה לפניכם.

  3. כל עוד אתם בבסיס קל לקבל עזרה, שירות, טיפול, תוספות של ציוד וכו' -בשביל זה אנשי השירות שם, לוודא שאתם יוצאים עם יאכטה תקינה וכל הציוד הנדרש. מרגע שיצאתם לדרך, אתם בכוחות עצמכם. צוות של חברת ההשכרה יגיע אליכם רק במקרים של תקלות משמעותיות וזה גם לוקח את הזמן שלו על חשבון החופשה, לכן חשוב מאוד לבדוק מראש שכל המערכות תקינות וכל הציוד קיים ותקין.   

תהליך קבלת היאכטה מתבצע מול נציג חברת ההשכרה / מנהל הבסיס. הוא עובר איתכם על פי סעיפים ואתם חותמים על מסמך שאתם מאשרים את קבלת הציוד ותקינותו. זה תהליך של שעה עד שעתיים. זה הזמן שלכם לאתר תקלות וחוסרים ולדאוג שהם יטופלו. 

מומלץ מאוד לבצע את התהליך הזה כאשר רק אתם (הסקיפר) ועוזר נוסף תהיו בסירה יחד עם נציג חברת ההשכרה. אנשים נוספים על הסיפון, בסלון, בחדרים, יפריעו לכם להסתובב בחופשיות ולסיים את התהליך בצורה המהירה והיעילה ביותר. רצוי גם שהתיקים, הציוד והקניות עדיין לא יהיו על הסירה, גם הם רק יפריעו. הכי יעיל לעבוד בסירה ריקה. מומלץ שבזמן שהסקיפר + העוזר מבצעים את הצ'ק אין, שאר הצוות יצא לקניות בסופר או לחליפין יחכה בטברנה או יהיה בטיול מחוץ למרינה.  התיקים הגדולים בזמן הזה יכולים להיות במשרד חברת ההשכרה / במרוכז על הרציף / במרוכז בחדר אחד ביאכטה כדי שלא יפריעו לתהליך. 


צ'ק ליסט מומלצת לבדיקה יסודית של היאכטה: 

חיצונית: 

  • בטיחות – חגורות הצלה, רפסודה

  • גוף חיצוני – בדיקת שריטות ונזקים- במידה ויש כדאי לצלם ולהראות לנציג. מומלץ גם לקפוץ למים עם מסכה ולבדוק נזקים בגוף ודף ההגה מיד לאחר היציאה מהמרינה.

  • ריילינג ועמודים – לוודא שהכל תקין, אין עמודים רופפים, ריילינג לא תקין / עומד להיקרע. 

  • סיפון וקוקפיט – אין נזקים, שריטות, דפיקות. 

  • חלונות – לוודא שאין סדקים / שברים. 

  • הגאים – תקינים, מסתובבים חופשי, ננעלים וללא תקלות. 

  • GANG WAY – קיים ותקין

  • חבלי היקשרות: לוודא שכל חבלי ההיקשרות תקינים. בנוסף לבדוק שיש לפחות עוד 4 חבלי היקשרות, 2 מתוכם ארוכים וצפים לקשירה לחוף. 

  • מפרשים – לעבור על מערך המפרשים, החבלים והגלגלות. 

    • לוודא שמבינים תפעול והכל תקי

    • לוודא שיודעים לצמצם

    • חובה לפתוח מפרשים באופן מלא במרינה ולוודא שהכל עובד ותקין! אתם לא רוצים לצאת לים ורק לאחר מכן לגלות שיש תקלה במערך שדורשת צוות מקצועי לטיפול. 

  • פנדרים – לוודא מספר פנדרים כפי שכתוב בניירת, לוודא שהם לא מפונצ'רים, קשורים ומאובטחים היטב.

  • דינגי – תקינה, מנופחת כמו שצריך, לא יורד אוויר, יש 2 משוטים עם מערכת חיבור-מפרקים תקינים ולא הולכים להישבר, ספסל, משאבת מילוי תקינה, חבל היקשרות על הדינגי. 

  • מנוע דינגי – אלו לרוב מנועים זולים שעושים בעיות, חובה לעבור על המנוע לראות שאתם מבינים את כל הכפתורים וההפעלה שלו, להניע במהלך הבדיקה, לראות שמניע בקלות ולא מדמים אחרי כמה שניות! לוודא שיש חבל אבטוח של המנוע, שמיכל דלק במנוע מלא+ מיכל מילוי מלא, לוודא שיש משפך למילוי. 

  • כננת עוגן – להכיר את המערכת: 

    • היכן ממוקם השלט

    • האם יש שליטה גם מהקוקפיט

    • היכן נמצא הפיוז / מפסק למקרה שהוא קופץ

    • להוריד את העוגן כמה מטרים ולהעלות כדי לראות שהמערכת תקינה

    • לבדוק את שחרור הקלאץ' להורדת חירום

    • לוודא שקצה השרשרת מאובטח לסירה 

  • עוגן ספייר קיים ותקין. 

  • מכשירי ניווט בקוקפיט – תקינים, ללא נזקים, עובדים ואתם יודעים להפעיל אותם.

  • אורות: ניווט + סיפון + קוקפיט כולם עובדים. 

  • להניע מנוע (לאחר בדיקת מנוע פנימית), לשלב קדימה ואחורה, לעלות טורים בניוטרל, לשמוע ולראות שהכל תקין. 

  • חרטומן – במידה ויש, לוודא פעילות תקינה ודרכי הפעלה. 

  • פתחים בסיפון – מים, ביוב, דלק.

פנימית: 

  • מסמכים – לוודא היכרות ושהם בתוקף.

  • רצפות, קירות, שולחנות, ארונות דלתות לעבור לוודא שאין שריטות / דפיקות, כל הצירים והידיות תקינות. 

  • וילונות חלונות – כולם תקינים ועובדים


  • מנוע

    • מעבר ויזואלי שהכל תקין- ניקיון כללי, כולל רצפת תא מנוע

    • בדיקת שמן ומים

    • רצועות

    • הכרות עם הסיקוקים

    • משאבת אימפלור והמסננים 

    • הכרת אפשרויות להדממת חירום

    • הבנת הסל"ד המומלץ לעבודה

  • גנרטור– תפעול ודגשים

  • תפעול מזגן

  • מתאמי מים ומתח חוף

  • דלק – לוודא מיכל דלק מלא + ג'ריקן סולר (נוסף על ג'ריקן בנזין לדינגי) ספייר מלא + משפך מילוי. 

  • מצברים – בדיקה ויזואלית + בדיקת מתח (ללא מתח חוף מחובר), צ"ל מעל 12V בעומס מלא

  • משאבות – הכרת מיקום כל המשאבות והתפעול שלהם: שיפוליים, מים מתוקים, ניקוז מקלחות – לבדוק שהכל תקין ועובד. 

  • בדיקת שיפוליים, לראות שיבש. האם למשאבת השיפוליים יש או אין התראה קולית? 

  • מיכלי מים – לוודא שהמיכלים מלאים, לדעת היכן פתח מילוי. במידה ויש 2 מיכלים להכיר את ברז המעבר בין המיכלים. 

  • שירותים ומקלחות

    • לבדוק הורדת מים בכל האסלות

    • תקינות ברזים ומקלחות

    • תקינות משאבת המקלחת

    • הכרת ברזי ההולדינג טנק בכל הסירה

    • לדעת היכן יש הולדינג טנק והיכן לא

    • לבדוק שהבוילר עובד ויש מים חמים

  • כיריים ותנור – להפעיל גם את הכיריים וגם את התנור, לוודא שהכל עובד ותקין. הכרת מיקום מיכל הגז, בדיקת מיכל מלא + מיכל ספייר מלא. הכרת ברז גז ראשי. כדאי שיהיה מצית ארוך.

  • בדיקה שכלי המטבח מספקים את צרכיכם ובמידת הצורך להשלים מהחברה אם ניתן, או לקנות.

  • מקרר – לוודא שאכן עובד תקין. 

  • אלקטרוניקה – מעבר על כל המכשירים לוודא תקינות ושליטה בהפעלה כולל בדיקת קשר, הבנת  בסיס המדידה של מד העומק, שליטה ב- CHARTPLOTER, הגה אוטומטי

  • תאורה פנימית – לוודא תקינות של כל האורות.

  • מערכת מוזיקה – לוודא שתקינה ואתם יודעים להפעיל, להתחבר ל- BLUETOOTH, רמקולים פנים וחוץ כולם עובדים. 

  • רשימת ציוד שיש לוודא שקיים ולהכיר היכן נמצא כל דבר: 

    • תיק עזרה ראשונה

    • חגורות הצלה ורתמות חיים

    • גלגלי הצלה

    • מטפים

    • מצפן ידני

    • משקפת

    • פנס תקין

    • מתאמים לצינורות מים (מאוד חשוב, תדרשו לאורך השבוע לסוגי מחברים שונים לצינור)

    • מתאמים למתח חוף (מאוד חשוב, החיבורים בכל מרינה עשויים להיות שונים) 

    • ציוד ניווט: מפה, סרגל, מחוגה, עפרון + פילוט בוק / צילום פילוט בוק

    • ציוד מטבח מלא ותקין בכמות מספקת לכם כולל צלחות, סכום וכו'. 

    • מצעים, מגבות ושמיכות למספר המפליגים – חשוב לוודא ולא לגלות חוסרים אחרי שיצאתם 

    • ניירת מסודרת של הסירה

    לשאול ולהכיר מספר נתונים: 

    • איזו הסחה יש לסירה, במקרה ולא שאלתם אז בדרך החוצה מהמרינה, שלבו רוורס ובדקו את ההסחה, כך כשאתם ניגשים לרציף בפעם הראשונה כבר תדעו מראש ותוכלו לתכנן בהתאם. 

    • מה שוקע הספינה – חשוב מאוד, לאיזו נקודה מכויל מד העומק?

    • אורך שרשרת העוגן וסוג סימון עומקים אם קיים

קניות והצטיידות:

אתם יוצאים לשבוע בין איים ומקבלים יאכטה ריקה. ללא אוכל, מי שתייה, חומרי ניקוי וכדומה. מומלץ במידת האפשר לבצע רכישה אונליין עם שליחות אל היאכטה או שבזמן קבלת היאכטה, חלק מהצוות יצא לקניה מרוכזת בסופר מרקט. ברוב מסלולי ההפלגה תפגשו עוד מכולות, סופרים ומאפיות בהמשך הדרך לפעמים אפילו כל יום, אך עדיין לרוב הסופר הכי גדול ונוח יהיה בבסיס קבלת היאכטה ומומלץ לבצע קנייה גדולה מרוכזת כמה שניתן ביום הראשון, ובהמשך השבוע לבצע השלמות לפי הצורך- לחם טרי, ירקות וכו'. חומרי ניקוי, נייר טואלט, שקיות זבל וכו' מומלץ לרכוש הכל מראש ביום הראשון. 

היכן מבצעים את הקנייה: 

בכל מרינה ראשית שמהווה בסיס יציאה לחברות צ'רטר יש סופר, או לפחות בקרבתה. לרוב בתוך המרינה הסופר יהיה קטן יחסית ויקר. סניפי הסופרמרקטים הגדולים ביוון הם – Lidl, Sklavenitis, AB ולרוב אין בהם שירותי שליחויות.

במידה ואתם יוצאים מאחת המרינות באתונה וברצונכם לבצע לפני ההגעה קניה אונליין עם שליחות אל היאכטה ניתן לבצע זאת באחד מהאתרים הבאים, תוך ציון מרינת היציאה, שם חברת היאכטות, שם הסירה ומועד השליחות המבוקש:

רשימת קניות מומלצת: 

זוהי רשימה עקרונית, כמובן נתונה לשינויים והעדפות אישיות שלכם, אנו ממליצים להגיע להפלגה כבר עם רשימת קניות מעודכנת אישית שלכם שמוסכמת על המפליגים ולא לשבור את הראש תוך כדי הקנייה מה קונים. 

חומרי ניקוי וטואלטיקה: 

  •  סבון כלים  
  • סקוטשים
  • גלילי נייר סופג
  • מטליות ניקוי מטבח
  • סבוני ידיים
  • ניא טואלט
  • מגבונים לחים
  • מטליות ניקוי רצפה
  • שקיות זבל גדולות
  • שקיות זבל קטנות לפחי שירותים
  • חומר ניקוי שירותים 
  • שפריצר ניקוי כללי
  • אטבי כביסה לתליית מגבות, בגדי ים ובגדים לייבוש. 

 

מוצרי נוספים: 

  • תבניות אלומיניום לתנור
  • גליל נייר כסף
  • גליל ניילון נצמד
  • קופסאות אחסון לאוכל
  • פסטה
  • אורז
  • רסק עגבניות
  • עגבניות מרוסקות
  • ירקות קפואים (תירס, אפונה וכד')
  • ביצים
  • תבלינים 
  • שמן 
  • שמן זית
  • תה
  • קפה
  • סוכר
  • חלב
  • גבינות
  • פירות
  • ירקות
  • לחם (עדיף ארוז)
  • חטיפים/ממתקים
  • שתיה מתוקה 
  • מים מינרלים
  • כל דבר אחר שבא לכם 

 

מים מינרלים:

אתם יוצאים לים ולמרות שאתם צפויים להיכנס למרינה כל יום או יומיים, ים ויאכטות יכולים להיות לא צפויים ולהביא אתכם להרפתקאות שלא תכננתם, אם במזג אוויר לא צפוי ואם בתקלות לא צפויות ביאכטה. אנו ממליצים תמיד לצאת לים עם מינימום מים מינרלים שיכולים להספיק ליומיים שתייה לכל הצוות. אף פעם לא פחות. עדיף יותר. 

בהפלגות קיץ, שותים הרבה! יותר ממה שאתם חושבים, אתם כל היום בחוץ, בשמש, במים, פעילים ולכן אתם שותים יותר מהשגרה. בנוסף אלו מים לכל שעות היום והלילה. זה לא יום פעילות של 8 שעות בחוץ. אלא 24/7 בסירה. לכן חישוב כמות המים צריך להיות באזור ה- 3-4 ליטר לאדם ליום.  

באופן כללי מומלץ ברכישה הראשונה לקנות מים לפי החישוב, לסדר גודל של 4 ימים, ובהמשך ההפלגה תדעו כבר מה הצריכה שלכם ותשלימו לימים הנותרים. תמיד עדיף להישאר עם קצת ספייר (לא יותר מידי) מאשר להתקע בלי מים בהפלגה… 

 

 

אוכל ושתייה: 

כאן כבר נכנסות ההעדפות האישיות שלכם- כמה מבשלים וכמה אוכלים במסעדות. מומלץ לתכנן מראש כמה תאכלו ביאכטה וכמה תאכלו בטברנות / מסעדות. גם לבשל ביאכטה  וגם טברנות זה חלק כיפי בלתי נפרד מהטיול ביאכטה. לכן כדאי לגוון. כדאי לנהל שיחה של כל המפליגים על התפריט הרצוי ושמישהו אחד יקח על עצמו להכין רשימת מצרכים בהתאם. תוסיפו גם עוגיות, פיצוחים, פירות יבשים וכל מה שיתחשק לכם בשבוע הפלגה.

גם אלכוהול הוא לרוב חלק בלתי נפרד מחוויית ההפלגה 🙂 גם כאן מומלץ לרכוש באופן מרוכז ביום הראשון אבל אל תגזימו. לרוב מפליגים נוטים להגזים ולחזור עם חלק לא קטן מהאלכוהול שנרכש. קחו בחשבון שתמיד תוכלו לעשות השלמות בהמשך וקנו במידה 🙂 ביוון ניתן למצוא את כל סוגי האלכוהול הנפוצים ואין בעיה לרכוש בסופר הראשון וגם במכולות קטנות בהמשך.

אנו ממליצים לגוון עם קוקטיילים קרים כיפיים ופשוטים להכנה כמו קמפרי / אפרול תפוזים, מוחיטו וכדומה. עושים את החיים יפים בהפלגה 🙂   

הטופס נשלח בהצלחה.