חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול הפלגה מומלץ בגוצ'ק טורקיה

מפליגים בגן עדן - גוצ'ק, טורקיה

בעיקרון הכי קל לבנות מסלול בטורקיה, במיוחד איזור גוצ'ק, פטייה והסביבה.. למה? כי הכל יפה, הכל נגיש, קל ונוח להפליג. הרוח תמיד נעימה ומלטפת.. המפרצים מאד מוגנים ולכן הים מאד שקט ולא גלי. או בקיצור.. גן עדן!

אז אם בכל זאת אצטרך לשים את האצבע על כמה מקומות שלדעתי מתעלים על השאר, יהיו אלו המקומות הבאים:

בהנחה ולוקחים סירה בגוצ'ק העיר, אז יש שבע מרינות לפחות במרחב הזה.. כולן ידידותיות, עם צוות שעוזר בכניסה/יציאה. מסביב, העיר מלאה במקומות לקניות, חנויות ציוד ימי, בורקסים מהסרטים, מסעדות של בשר ומה לא. 

אז אחרי שנחתנו, התארגנו, קיבלנו סירה, זיוודנו אותה בכל טוב… הסתובבנו ודישנו את הכיבה..

אפשר לצאת לדרך:.

המקום הראשון שהיתי ממליץ להעביר בו יום/לילה ולהנות מהיופי של המפרץ הגדול של גוצ'ק, אשר מלא במפרצונים קטנים ומדליקים אחד אחד, עם אופי שונה לכל אחד, הוא.. יאסיקה איילנד / Yassica islands

https://goo.gl/maps/kBxqkngiEFnKr4Hs7 

https://www.navily.com/mouillage/yassica-adalari/47575 

מקום שמוקף בכמה איונים קטנים שיוצרים מעין בריכה קטנה ומוגנת מגל.. אך גם פתוחה בנוף שלה לים הגדול שמחוץ למפרץ.. וזה מאד נחמד שאתה גם מוגן וגם מקבל נוף פתוח של ים. 

בנוסף יש על האי מעיין קיוסק קטן ובו גלידות, מאפים שנעשים במקום ומה שנאסף טרי מהעיר, עם פוטנציאל להימכר והובא לקיוסק בבוקר.

כמעט תמיד, בכל מקום שתעגנו, יבואו כל מיני סירות שירות למינהן, בגדלים שונים, ויציעו לכם את מרכולתם.. מגלידות, דרך קפה טרי ועד מעבורת ענקים שהיא סופר מארקט לכל דבר ועניין.

אפשר להוריד עוגן ולהיקשר לסלע או לפיתה שהתקינו בחוף במיוחד לעגינה.. אך לעולם לא לעץ! ראו הוזהרתם.. זה עלול להיגמר בקנס לא קטן ועוגמת נפש. 

בנוסף יש לשים לב לעומקים המשתנים באיזור ולא לעבור בין האיים איפה שהבוייות, רצוי להיות מעודכן במפה לפני ההגעה.

המרחק מהעיר קצר לנקודה הזאת ואפשר גם לתכנן שהיא תהיה עצירת ביניים אם יצאנו מוקדם ורוצים להספיק עוד מקום עגינה ליום הראשון. בכל מקרה.. לדעתי אחד המקומות השווים לעצירה.

והמקום הבא: wall bay https://maps.app.goo.gl/n9keQcfxz3xiiq6D8

https://www.navily.com/mouillage/hanam/51230   

 

ממוקם בחלק הדרומי מערבי של המפרץ של גוצ'ק, מסביב הכל ירוק ומבחר מקומות עגינה יפיפיים, כולל כמה רציפים עם מסעדה לא רעה בכלל, עם חוף צמוד אפילו. מפרצונים בתוך מפרצונים ואין סוף ליופי הזה שקורה שם.. הכל מוגן ודיי סגור מכל הכיוונים. 

בחלק הדרומי מערבי של המפרץ יש את קליאופטרה חמאמי ( Cleopatra Cove)

https://maps.app.goo.gl/mq59NmFFQDxREqb17 

https://www.navily.com/mouillage/cleopatra-cove/42427 

 שהוא בעצם מבנה שחציו במיים וחציו מחוץ למים, מאפשר צלילה ושחייה בין החדרים של המבנה העתיק והמיוחד הזה שלפי השם אפשר להבין מה היתה מטרתו הקדומה. מסביב שלל מסלולי הליכה, קצרים וארוכים, מהממים ביופיים ומובילים למפרצים אחרים או לצד השני של ההרים לים הפתוח.. מומלץ לשים נעלי הליכה, מימייה ולצאת לתור את האיזור! 

בקיצור מקום שהוא חוויה.

והמקום האחרון המומלץ מבחינתי הוא קאפי קריק (https://maps.app.goo.gl/WK58eXK5m2vNvXpe6 )

https://www.navily.com/mouillage/kapi-creek-gobun-koyu/21036 

מקום קטן, קסום ושקט בדרכ, אם לא משתלטים עליו פלוטילות של משוגעים 🙂

יש מסעדה מעולה שהתשלום בה הוא קבוע והמנות פשוט זורמות לשולחן לפי מה שטרי היום. האוכל מעולה, יש גם ארוחות בוקר.. 

והשוס הוא.. שצמוד למסעדה יש את ג'יהאן.. שפתח בונגלו על קו המים, ובו הוא מעניק, תמורת תשלום סמלי כמובן, תספורת וגילוח למי שחפץ.. תוכ ישיבה על כיסא מלכות מתכוונן ונוף.. אחחח איזה נוףףף.. זה באמת דבר שאין כדוגמתו! 

מומלץ של המומלצים (ודש לג'האן כמובן).

הקפי קריק הוא גם נקודה שממנה קל ונוח לצאת מהמפרץ הגדול של גוצ'ק, אפשר לצאת מערבה למרמריס ושלל מפרצייה היפים.. (נרחיב עליהם בנפרד) ואפשר לצאת מזרחה לכיוון פטייה, אולודניז, קאש/קלקאן ועד קקובה.

אנחנו נלך מזרחה לפטייה, שם יש מקום אחד מומלץ מבחינתי.. והוא מקום מפנק ביותר, מלון משובח ומעוטר כוכבים, עם שתי בריכות, ג'קוזי, סאונה ועיסויים.. מקום מלכותי לסירה, הכולל צוות שעוזר להיקשר וכל מה שסירה אוהבת, חשמל, מים, מקום מוגן, רציף צף ועוד..

צריך להזמין מקום מראש.. ואם אוכלים ארוחת ערב במסעדה של המלון על שפת הים, שזה כמובן הדבר המומלץ והנכון לעשות כי האוכל וואו, אז משלמים רק חמישים אחוז מדמי העגינה (יש יותר מזה?!).

https://maps.app.goo.gl/vrPmeDfAPmzV86wn6 

https://www.navily.com/port/yacht-classic-hotel/1972 

אחרי שנצא מפטייה נמשיך מזרחה לעוד מקום שהוא חלום, מלא במפרצים מוגנים ומקומות עגינה נפלאים שקשה לבחור באיזה מהם בא לכם לעשות את הלילה!

במרכזו נמצא האי גמילר (Gemiler island) שהוא אי שעליו חיו בעבר פיראטים, ישנם עד היום תעלות ישנות באי, מבנים עתיקים ששימשו לנשק ומחסני מזון וכו'.. אומרים עליו שמאחוריו הסתתרו ספינות פיראטים שהיו יוצאות לשדוד את הבאים מדרום, מצריים והסביבה. היתרון שנותן האי הזה לספינות הוא בכך שלא רואים אותו מכיוון הים, הוא נבלע עקב ההרים הגדולים שמאחוריו.. וכך היו מסתתרות הספינות בלי שידעו על קיומן ויכלו לצאת למתקפה כשהתקרבו כלי השייט אל האדמה.

מקום יפיפה לטייל בו, בעלות סימלית של כמה לירות עבור השומרים עליו. מגיעים אליו עם הדינגי. 

את הסירה עוגנים בחלק הצפוני של האי, או בכל מקום אחר מסביב שבוחרים. המפרצים קרובים, החופים מסביב מזמינים והמים נקיים ומדהימים. 

שימו לב לעומקים (זורקים עוגן בעשרים מטר עומק וצריך הרבה שרשרת)

גם כאן יבוא האיש עם הגלידה על הסירה, או זאת עם הלחם וכו'… והכל נגיש ובכיף.

https://maps.app.goo.gl/DLVPbcpTDjAi6xqT9

https://www.navily.com/mouillage/473e05a6867ead7d5d55ab36f3542572/24378 

המקום המומלץ הבא באיזור נקרא: אולודניז (Oludeniz)

פירוש השם בטורקית הוא ים המוות: בקצרה, האגדה מספרת על מלח שהפליג בים סוער עם בנו לכיוון הימה הנסתרת הזאת על מנת להסתתר, ומשלא מצאו אותה חזרו לים הסוער והוא הטביע אותם. לכן ים המוות.

זו היא ימה קטנה וסגורה, מסביבה טבע, שבילים, עצים, הרבה ירוק.. וכמה בתי קפה על החוף. מקום יפיפה!

בצמוד לו יש את אתר הפראגליידינג הגדול בכל האיזור.. מי שיסתכל למעלה יראה מלאאאאא אנשים מעופפים עם מצנחי רחיפה, גם אתם יכולים! 

מרחק נסיעה קצר עם דינגי ואתם בחוף של עיירה חמודה ובה שלל דוכנים שמציעים מצנחי רחיפה. 

גם אם לא תגיעו לשם.. ותישארו על הסירה… רוב הסיכויים שיגיעו אליכם למכור לכם את התענוג הנל 🙂

נקודת העגינה:

(https://maps.app.goo.gl/B2SQp7ECG4t5vaSR6)

https://www.navily.com/mouillage/2c6b8341dff054123803aebf1caa05e4/40992 

 גם כאן העומק הוא כעשרים מטר וכדאי להוריד הרבה שרשרת. בנוסף יש לקחת בחשבון שדיי מתנדנד שם בלילה גם אם הים ממש רגוע, מין תופעה שלא הצלחתי להבין. אבל עדיין מקום ששווה עצירה.

לימת האולודניז אפשר להכנס עם דינגי על משוטים בלבד והוא דיי סגור לתנועת מנועים ורעש שזה די נחמד לדעתי.

למרחיקי לכת אפשר להגיע עד לקלקאן, https://maps.app.goo.gl/G4kDFGB2mXRDyopF7)

https://www.navily.com/port/kalkan/1658 

 קאש, ואפילו קקובה (https://maps.app.goo.gl/6RhuGQ7YEgE6CM), 

https://www.navily.com/port/ucagiz-harbour/22265 

עיירות נופש מקסימות ומלאות בשלל מפרצי עגינה טבעיים ומוגנים, מעגנות מקומיות ואף מרינה טבעית אחת גדולה ודיי יוקרתית בקאש https://maps.app.goo.gl/BrxjrM7SzUB3mXHL8

https://www.navily.com/port/setur-kas-marina/1645

שאשמח להרחיב עליהם בפוסט נפרד…

והכל כמובן תלוי זמן, רוח ומצב הים 🙂 

והכי חשוב… תהנו ⛵

לשאלות והתייעצויות אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ממש פה למטה ואנחנו נחזור אליכם ברגע שנתפנה, כדי שביחד נגשים את החלום הבא שלכם.

הכותב הוא עודד פריידין – חי על היאכטה שלו בפיראוס ומייסד קבוצת הפייסבוק מפליגים/ות ביוון ⛵ Sailing Greece