חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול הפלגה מומלץ באיים הסרוניים

האיים הסרוניים

מזג האוויר נעים, נופים מרהיבים, מפרצים יפים, עיירות מקסימות,  ונגישות גבוהה – כל אלה הן סיבות מעולות לקחת יאכטה לחופשה רגועה של שבוע במפרץ הסרוני ביוון.

 

השייט במפרץ מתבצע במסלול אפשרי בין האיים אגינה, מוני, אגיסטרי, מתאנה, פורוס, הידרה, דוקוס, ספצס ובשילוב נקודות בפולופונז המזרחי כגון אפידברוס, פורטו חלי, ארמיוני, וגם לנפפליו אפשר להגיע בשבוע הפלגה. המרחקים בין האיים קצרים וקל לתכנן מסלולי הפלגה המחברים ביניהם. השייט במפרץ הסרוני מתאים לסקיפרים מנוסים ומתחילים כאחד, לחופשה משפחתית עם הילדים או לחופשה עם חברים, חברות, וכל פורמט אחר שעובד לכם

מזג אוויר ומשטר הרוחות

המבנה הסגור יחסית של המפרץ יוצר תנאי הפלגה נוחים במיוחד.

הרוחות באיים הסרונים בדרך כלל מצוינות לשייט לאורך כל הקיץ. 

העונה המומלצת לחופשת שייט היא מאפריל עד נובמבר. בחודשי הקיץ הטמפרטורה נעה בין 20 מעלות בלילה ל-35 במהלך היום. בעונות המעבר (אפריל-מאי, אוקטובר-נובמבר) הטמפרטורות נעות בין 12 מעלות בלילה ל-25 ביום. ביולי ובאוגוסט, הטמפרטורות מטפסות ל-30 מעלות ומעלה, אבל אם אתם על היאכטה זה ממש לא הולך לעצור אתכם, תוכלו לקפוץ כמעט בכל עת למים להתרעננות (לא לשכוח קרם הגנה).

 המרינות העיקריות בהן פועלות רוב חברות השכר הן מרינה אלימוס ומרינה זיאה, שתי מרינות פרטיות גדולות המציעות את כל השירותים הנדרשים.

מהרגע שתצאו מהמרינה, תתחילו להרגיש את השקט והשלווה ולהיכנס לקצב הנכון של החופשה הימית שלכם.

מסלול שייט מוצע

יום 1: אתונה - אגינה

יציאה מאתונה לאי אגינה (Aegina), בסך הכל כשעה הפלגה מאתונה.

אגינה הוא ״אי הפיסטוקים״ – מגדלים שם עצי פיסטוק (ראיתם פעם איך נראה עץ פיסטוק? ופרי פיסטוק על העץ?) וזו התוצרת העיקרית של האי. תוכלו לקנות אותם באחד מעשרות הדוכנים הפרושים באי. אנחנו ממליצים לעגון בעיירה פרדיקה באי, נמל קטן פופולרי, שיש בו טברנות ובתי קפה על קו המים. פרדיקה הוא כפר דייגים קטן ויפהפה, עם נוף מסורתי, 9 ק"מ דרומית לעיר אגינה. הוא נבנה על ראש גבעה, עם נוף פנטסטי של המים הכחולים של הים, והאי הקטן מוני. האי הקטן מוני ממוקם ממש מול פרדיקה, במרחק של כ-3 מיילים ימיים ומכוסה בצמחייה עשירה.

כדאי ומומלץ להפליג כחצי שעה לאי מוני (Nisos Moni), המכונה גם ״אי הציפורים״. שם תוכלו למצוא חוף שחיה ושנירקול יפיפה, שמורת טבע ובית קפה שפתוח בקיץ.

 

חוף אגינה
אגינה
אגינה יוון
אגינה

יום 2: אגינה - דוקוס

יום הפלגה לאי דוקוס (Dokos) – אי לא מיושב עם מפרץ יפהפה ומוגן, המשמש כמקלט מצוין מהרוח וגם כמעגן לילה קסום. בדרך למפרץ דוקוס, עצרו לארוחת צהריים במפרץ Athanasiou.

בשעות הערב, תוכלו לעשות מדורה על החוף.

יום 3: דוקוס - הידרה

יציאה מוקדמת לאחת הפנינים של המפרץ הסרוני, הלוא הוא האי הידרה (Hydra), ששווה השכמה מוקדמת. זהו אי ציורי שהיווה השראה לאמנים רבים, בהם ליאונרד כהן וסופיה לורן. באי אין מכוניות כלל והנמל שלו הוא לב העיירה. משם תוכלו לצאת ברכב, באופניים או על חמור. אם הכניסה לנמל הידרה עמוסה או מאתגרת מדי, לחילופין, תוכלו לעגון בנמל ארמיוני (Ermioni) ולקחת ממנו סירת מונית להידרה.

הפלגה באיים הסרוניים
הידרה

יום 4: הידרה – פורוס

הפלגה מהידרה לאי פורוס (Poros), עיירה מזמינה ויפה המשקיפה על ההר כולו. העיירה צפופה מאוד עם מדרגות רבות ועם קירות לבנים המעוטרים בצמחים וגפנים. מסביב לעיירה על שפת המים מסעדות וחנויות. יש גם מסעדות במעלה הגבעה, אקסקלוסיביות יותר המשקיפות לים. ליד העיירה יש מפרץ יפהפה בשם Russian Bay, נקודה נהדרת לעצירת רחצה.

יום 5: פורוס - אפידברוס

מפורוס לאפידברוס (Epidavros). אפידברוס היא עיירה יוונית טיפוסית עם טברנות ומאפייה קטנה, אותה תשמחו לבקר בבוקר לצורך רכישת לחם ומאפי בוקר טריים. מומלץ לטייל בעתיקות אפידברוס, שהוכרזו כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק״ו. 

יום 6: אפידברוס - אגיסטרי

בדרך חזרה לאתונה עוצרים להפסקת צהריים אחרונה במפרץ אפוניסוס (Aponissos) היפהפה באי אגיסטרי (Agistri). האי המזערי הזה מחובר ליבשה עם גשרון ואנחנו ממליצים לעצור בטברנה לארוחת דגים טריים וכוסית אוזו, כשאתם משקיפים על המפרץ המרהיב. אם יתמזל מזלכם אולי תראו דולפינים בדרך.

אגיסטרי

יום 7: אגיסטרי – אתונה

 עם שובכם לאתונה, מומלץ מאוד לבקר באקרופוליס ובמוזיאון הסמוך – אתר ארכיאולוגי מרהיב, ומשם להמשיך למרכז העיר ולאזור הפלקה.

 אם תרצו שנבנה עבורכם מסלול בהאתאמה אישית לצרכים שלכם, שנצוות לכם שף פרטי מטעמנו או כל סגירה שהיא שתהפוך את החופשה שלכם למהנה יותר. אנחנו כאן בשבילכם. 

השאירו פרטים בטופס יצירת הקשר ממש פה למטה, ואנחנו כבר ניקח את זה משם. 

יאמאס 🧿

 

אתונה