חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקירת נקודות עניין במפרץ הסרוני לבניית מסלול הפלגה

האיים הסרוניים

מזג האוויר נעים, נופים מרהיבים, מפרצים יפים, עיירות מקסימות,  ונגישות גבוהה – כל אלה הן סיבות מעולות לקחת יאכטה לחופשה רגועה של שבוע במפרץ הסרוני ביוון.

 

השייט במפרץ מתבצע במסלול אפשרי בין האיים אגינה, מוני, אגיסטרי, מתאנה, פורוס, הידרה, דוקוס, ספצס ובשילוב נקודות בפולופונז המזרחי כגון אפידברוס, פורטו חלי, ארמיוני, וגם לנפפליו אפשר להגיע בשבוע הפלגה. המרחקים בין האיים קצרים וקל לתכנן מסלולי הפלגה המחברים ביניהם. השייט במפרץ הסרוני מתאים לסקיפרים מנוסים ומתחילים כאחד, לחופשה משפחתית עם הילדים או לחופשה עם חברים, חברות, וכל פורמט אחר שעובד לכם. 

מזג אוויר ומשטר הרוחות

המבנה הסגור יחסית של המפרץ יוצר תנאי הפלגה נוחים במיוחד.

הרוחות באיים הסרונים בדרך כלל מצוינות לשייט לאורך כל הקיץ, אך יש לקחת בחשבון את הרוחות המלטמיות. רוחות צפוניות חזקות,  עונתיות, שעולות לאורך חודשי הקיץ מהצהרים לתוך הלילה ועשויות להגיע במהירות לעוצמות מאוד חזקות. המלטמי נושבת לאורך כל הקיץ וצריך לקחת בחשבון שמהצהרים הרוח עולה. חודשי השיא שלה בהם היא יכולה להגיע גם ל 30-40 קשר הם יולי -אוגוסט. בחודשים אלו ואולי גם לפני, צריך לקחת בחשבון להיות קשורים במרינה החל משעות הצהרים, אלא אם רוצים להתמודד עם הים ברוחות של 30 קשר +.  

בחודשי הקיץ הטמפרטורה נעה בין 20 מעלות בלילה ל-35 במהלך היום. בעונות המעבר (אפריל-מאי, אוקטובר-נובמבר) הטמפרטורות נעות בין 12 מעלות בלילה ל-25 ביום. ביולי ובאוגוסט, הטמפרטורות מטפסות ל-30 מעלות ומעלה, אבל אם אתם על היאכטה זה ממש לא הולך לעצור אתכם, תוכלו לקפוץ כמעט בכל עת למים להתרעננות (לא לשכוח קרם הגנה).

החודשים המומלצים לדעתנו לשייט הם שולי העונה. כך אתם נמנעים גם מהחודשים העמוסים ביותר, גם המחירים יותר נוחים וגם המלטמי לא בשיא העוצמה. יוני בתחילת הקיץ וספטמבר בסופו הם החודשים המומלצים ביותר.  

בניית מסלול הפלגה לחופשה שלכם

ישנם שיקולים רבים בבניית מסלול הפלגה ולכן בחרנו שלא להציע מסלול ספציפי אלא מגוון נקודות עניין. המסלול הטוב ביותר הוא הטוב ביותר עבורכם ויכול להיות לחלוטין לא מתאים לצוות אחר. יש מי שאוהב להפליג מרחקים ארוכים ויש שפחות, יש מי שאוהב עגינות במפרצים ויש מי שמחפש רציף וטברנה טובה בכל לילה ועוד שיקולים רבים לבחירת המסלול והיעדים. על מערכת השיקולים הזו, מתווסף גם מזג האוויר בפועל בכל יום הפלגה. אנחנו מאמינים שבהפלגה יותר נכון לקבל החלטות בכל יום בהתאם לתחזית עדכנית ולא לדבוק בתוכנית שהוכנה מראש כאשר המשמעות יכולה להיות להילחם בים נגד ההיגיון או להפליג במזג אוויר שהוא מעבר לרצון או גרוע מזה היכולות שלכם כצוות.

 בחרנו בכל אזור להציג לכם את נקודות העניין המומלצות וכל אחד יכול לבנות לעצמו מסלול בהתאם לאופי ההפלגה המתאים לו ובהמשך גם לשנות ולקבל החלטות תוך כדי שבוע ההפלגה.

 הקישורים שתמצאו מיד, הם ליעדים באפליקצית Navily שהיא לטעמנו אחד הכלים השימושיים ביותר בהכנת המסלול שלכם ובמהלך קבלת ההחלטות תוך כדי ההפלגה וההכנה לפני כניסה למרינה לא מוכרת. אם אתם עדיין לא מכירים ומשתמשים, מהרו להציץ, זה כלי נהדר וחובה לכל סקיפר בהפלגה באזור לא מוכר!

הנקודות שאנו מציעים הן אפשרויות. אנו לא מתייחסים לטיב העגינה, אופי המרינה הספציפית ובאיזה מזג אוויר היא מוגנת יותר או מוגנת פחות. על מנת להכיר את מקומות העגינה השונים, יש להיכנס לקישורים לאתר – NAVILY או כל מקור מידע האחר ולהעמיק את הידע שלכם על המקום.

המרינות הפופולריות ליציאה להפלגה בסרונים נמצאות במיקומים שונים אך כולן במרחק של כחצי שעת נסיעה משדה התעופה של אתונה.

1. מרינה אלימוס באתונה – רוב ההפלגות יוצאות ממנה עקב המיקום הנוח שלה והגודל – רוב הסירות להשכרה עוגנות בה.

2. מרינה זאה בפיראוס – נמצאת צפונית יותר במפרץ אך זה לא משמעותי וגם היא מאוד נוחה ליציאה להפלגה במפרץ הסרוני

3. המרינות בלאווריו – נמצאת מחוץ למפרץ הסרוני, ממזרח לחלק הדרומי של המפרץ. אפשר לצאת לכיוון הסרוני מדרום, אך קצת פחות הגיוני לבנות מסלול בסרוני שזו נקודת ההתחלה שלו. יותר הגיוני לצאת מלאווריו לכיוון הקיקלידים, או אפילו לכיוון הספורדים

מאחלים לכם תכנון מהנה! זה חלק מהכיף והפלגה מוצלחת ומדהימה!

רונן וצוות SAILING AROUND

נקודות עניין מומלצות לבניית מסלול ההפלגה שלכם במפרץ הסארוני

אגינה הוא אי מקסים, יחסית גדול, הממוקם  קרוב לאתונה. באי אפשרויות רבות לטיולי יבשה, עם רכב / טרקטורון, חופים ומפרצים רבים וכמובן כפרים וטברנות. אגינה הוא ״אי הפיסטוקים״ – באי מגדלים עצי פיסטוק וזו התוצרת העיקרית של האי. תוכלו לקנות אותם באחד מעשרות הדוכנים הפרושים באי.

קחו בחשבון שבגלל הקרבה לאתונה זה מקום שמגיעים אליו יחסית הרבה תיירים מאתונה במעבורות. 

אפשרות עגינה מומלצת היא בכפר הדייגים פרדיקה, נמל קטן – יש לקחת בחשבון קושי במציאת מקום עגינה בעונה. בנמל תוכלו למצוא טברנות ובתי קפה על קו המים- כפר הדייגים קטן ויפהפה, עם נוף מסורתי, 9 ק"מ דרומית לעיר אגינה. הוא נבנה על ראש גבעה, עם נוף יפייפה.

  • מסעדות מומלצות:
    Giovita
    Saronis fish restaurant
 

המלצה נוספת היא לביקור באחד מהמפרצים היפים של האי מוני הצמוד לאגינה, (בהתאם למזג האוויר), זהו אי קטן, מאוד יפה עם כמה מפרצי טורקיז מדהימים והרבה טבע פראי. בהחלט שווה לפחות עצירת צהרים וקפיצה למים. 

 

Marina:

Anchorage:

  • 37° 41.25' N, 23° 30.67' E Klipos

2. האי מוני:  Moni  

Anchorage:

37° 41.65' N, 23° 25.88' E Moni

אי קטן, מיוער עם מפרצי מי טורקיז והרבה טבע לטייל בו. קצת בעייתי מבחינת מקומות עגינה אבל הרבה מפרצים קסומים לזריקת עוגן. 

המלצה לארוחת דגים טריים וכוסית אוזו, במפרץ אפוניסוס היפהפה תוך כדי תצפית על המפרץ המרהיב. מומלץ לשכור אופניים או אופניים חשמליים כדי להתנייד באי.

Marina:

Anchorage:

עיירה יוונית טיפוסית במזרח הפולופונז (חלק מהיבשת)  בנוף יפהפה עם טברנות ומאפייה קטנה, המקום ללחם ומאפי בוקר טריים. עתיקות אפידברוס הוכרזו כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק״ו. מומלץ ולבקר ב Ancient Theatre ואתרי העתיקות. 

 

 המלצה נוספת היא חוף קלאמאקי ביצ'

Marina:

37° 38.27’ N, 23° 9.48’ E Epidavros

Anchorage:

 

 

חצי האי מתאנה מחובר ליבשת הפלפונז ומציע מעט פחות לטעמנו ממקומות אטרקטיבים יותר כמו אגיסטרי או פורוס. היינו מכניסים אותו למסלול רק כאופציה חליפית למקרה שיוצא מאוד נוח או עולה צורך לעצור בו. 

Marina:

  • 37° 34.63' N, 23° 23.32' E  Methana not recommended for night stay
  • 37° 34.83' N, 23° 23.55' E Methana ferry quay not recommended for night stay
  • 37° 35.62' N, 23° 20.33' E  Vathy nice little docking place. Electricity, water. To Vathi Taverna, Makis +302298092559 can tell you if there is docking space

Anchorage:

Visit Radon thermal spring  near Anchorage place 37° 35.40' N, 23° 24.20' E  Methana – Limnionas

 

מקום קסום ומומלץ מאוד לבלות כאן לילה. העיירה צפופה עם מדרגות רבות וקירות לבנים המעוטרים בצמחים וגפנים. מסביב לעיירה על שפת המים מסעדות וחנויות. יש גם מסעדות אקסקלוסיביות יותר במעלה הגבעה המשקיפות לים. מומלץ לעלות למגדל השעון, ולעשות סיבוב במעלה העיר, הנוף תענוג במיוחד בשקיעה. 

Marina:

37° 30.10' N, 23° 27.22' E Porus

Anchorage:

Anchorage:

37° 26.05' N, 23° 31.22' E Cape Skyli South

אגיסטרי

אי יפיפה וציורי, של ארמונות אבן יפים ובתי רעפים שהיווה השראה לאומנים רבים, בהם ליאונרד כהן וסופיה לורן. באי אין מכוניות כלל והנמל שלו הוא לב העיירה. חמורים משמשים להעברת משאות ואנשים. מקום מאוד מבוקש ליאכטות ועם מעט מקומות עגינה. משעות הצהרים עד אחר הצהרים בעונה, עמוס מאוד מאוד. היאכטות נקשרות אחת לשניה בשורות ובבוקר יש בלגן גדול וארוך לצאת לאט לאט. אבל אם עוד לא ביליתם לילה בהידרה, מומלץ בחום! בערבים בנמל יש חגיגה שלמה של אורות, נגנים וחוויה יוונית אמיתית. 

במידה ורוצים להנות מהידרה אבל לחסוך את בלגן ההיקשרות והשחרור בבוקר למחרת, ניתן לעגון ללילה במפרץ או מרינה בסביבה ולבוא לבקר בשעות הערב. אפשרויות מומלצות: אפשר להגיע לעיר ממפרץ מנדרקי  בהליכה של כחצי שעה, או עם boat taxi  +30977676189 , או מדוקוס עם boat taxi, או מפורוס או ארמיוני עם מעבורות. 

מסעדות מומלצות: 

  • Giasemy
  • Plako Stroto
  • Omilos
  • And onion
  • Veranda

 

Marina:

37° 21.03’ N, 23° 27.95’ E Limin Idhras

Anchorage:

 

 

 אי ציורי, לא מיושב עם מפרץ יפהפה ומוגן, המשמש כמעגן לילה קסום ויעד לצילומי טבע מרהיבים. מומלץ בחום. 

 

Anchorage:

 

עיר יוונית עתיקה, כיום עיירת נופש מקסימה במזרח הפולופונז. המעגן נוח אך קטן. במקרה ואין מקום, יש אפשרויות עגינה במפרץ הסמוך. אפשרויות טיול נחמדות בסביבה וחופי רחצה טובים מסביב. 

 

מסעדות מומלצות: 

  • Tzieris

Marina:

37° 23.20' N, 23° 14.92' E Ermionis

Anchorage:

עיירת נופש פופולרית בדרום מזרח הפלופונס. מי טורקיז וחופים יפים. מרינה נוחה ומודרנית, שירותים ומקלחות. קחו בחשבון שזו מעגנה עירונית גדולה ולא כפר דייגים ציורי.

מסעדות מומלצות: 

  • Ostria

Marina:

37° 19.63' N, 23° 8.72' E Porto Heli

Anchorage:

 

אי ציורי ללא מכוניות עם ארכיטקטורה ייחודית, היסטוריה ימית ותרבות. האי שגשג בתחילת המאה ה-18, והתפתח למעצמה ימית משמעותית, השולטת בנתיבי השיט העיקריים של הים התיכון. המוזיאון הממלכתי של ספטסס מכיל חפצי אמנות המייצגים יותר מ-4000 שנות היסטוריה.

יש מספר מרינות ומספר לא קטן של מפרצים מדהימים לעגינת לילה לבחירתכם.

מסעדות מומלצות: 

  • Liotrivi
  •  Mouyaro
  •  Thea

Marina:

Anchorage:

  1.  

 

עיירת נמל יפיפייה הממוקמת בפולופונז בצפון המפרץ הארגולי, מלאה בעתיקות מרשימות מאוד. היתה בירת יוון בשנים הראשונות של יוון המודרנית והיום היא יעד לתיירות פנים יוונית ענפה. היא קצת מרוחקת לשבוע הפלגה מאתונה, אבל אם אתם מוכנים להפליג קצת יותר, מפליגים שבועיים או איכשהו אתם באזור, בהחלט שווה ביקור! 

Marina:

37° 34.22' N, 22° 47.80' E Napflio

 

הפלגה מהנה!
רוצים להתייעץ ? מוזמנים לדבר איתי, רונן - 0545691589 - אני ביוון אז כדאי בווטסאפ

הטופס נשלח בהצלחה.