חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקירת נקודות עניין בים היוני – חלק צפוני (קורפו) – לבניית מסלול הפלגה

הים היוני חלק צפוני - קורפו ודרומה

הים היוני נמצא בין מערב יוון (ומערב אלבניה) לבין החלק הדרום מזרחי של איטליה. מצפונו הים האדריאטי ומדרומו המשך הים התיכון שהוא למעשה זרוע שלו. החלק הצפוני שלו, נמצא בין לפקדה מדרום וקורפו מצפון, עם איים שיש שיגידו שהם היפים ביותר ביוון- פאקסוס ואנטי פאקסוס. האזור אינו עשיר באיים כמו רוב אזורי יוון, ושבוע הפלגה בו לרוב יתנהל לכיוון דרום לאורך צידה המזרחי של קורפו, הפלגה לפאקסוס ואנטי פאקסוס וחזרה. אך הנופים והמפרצים הם מהיפים ביותר שתמצאו ביוון ולחלוטין שווים את הביקור.

מזג האוויר לאורך העונה לרוב רגוע אך בשונה מהחלק הדרומי של הים היוני, מתאפיין רוב הזמן ברוח צפונית – צפון מערבית של 10-15 קשרים בממוצע שעשויה גם לעלות ולהיות חזקה יותר. 

המרינה המרכזית ליציאה להפלגות באזור היא מרינה גוביה הצמודה לעיר קורפו היפה, ונמצאת בלב מפרץ ענק ומקסים במרכז החוף המזרחי של קורפו. האי עצמו הוא אחד הגדולים ביוון, הוא יפהפה ולחלוטין שווה גם יום טיול יבשתי בין הרים גבוהים, כפרים קסומים, עתיקות וחופי טורקיז. לכל הפחות ביום קבלת הסירה תוכלו לצאת לטייל בקורפו עצמה.  

ניתן להגיע ולהפליג באזור גם למי שיוצא מלפקדה ובוחר במסלול הפלגה צפונה ולא לאיים הדרומיים ללפקדה. 

מסלול ההפלגה הנפוץ הינו סיבוב מקורפו דרומה לפקסי ואנטי פקסי. ביקור באחת הנקודות המעניינות ביבשת וחזרה לקורפו. אך כפי שתראו ניתן לשלב גם יעדים פחות מוכרים בחלקו הצפוני או המערבי של קורפו וגם את קבוצת האיים הצפונית יותר, אך קחו בחשבון שהצד המערבי והצפוני פתוחים לחלוטין מערבה וצפונה ורוב הזמן חשופים לרוח חזקה וגלים. 

העונה הטובה להפלגה באזור היא מאי עד ספטמבר, כאשר חודשים יולי ואוגוסט הם עמוסים מאוד, במיוחד לאור העובדה שמספר האיים, המרינות והמפרצים באזור מאוד קטן ביחס לאזורים אחרים. לטעמנו החודשים המומלצים ביותר להפלגה באזור הם דווקה מאי – תחילת יוני או ספטמבר- בשולי העונה כדי להימנע מהעומס. 

לנוחיותכם, לצורך לימוד ובניית המסלול שלכם, כל שמות המקומות המודגשים בצהוב הם קישורים לנקודה עצמה על מפת אתר NAVILY. 

בניית מסלול הפלגה לחופשה שלכם

ישנם שיקולים רבים בבניית מסלול הפלגה ולכן בחרנו שלא להציע מסלול ספציפי אלא מגוון נקודות עניין. המסלול הטוב ביותר הוא הטוב ביותר עבורכם ויכול להיות לחלוטין לא מתאים לצוות אחר. יש מי שאוהב להפליג מרחקים ארוכים ויש שפחות, יש מי שאוהב עגינות במפרצים ויש מי שמחפש רציף וטברנה טובה בכל לילה ועוד שיקולים רבים לבחירת המסלול והיעדים. על מערכת השיקולים הזו, מתווסף גם מזג האוויר בפועל בכל יום הפלגה. אנחנו מאמינים שבהפלגה יותר נכון לקבל החלטות בכל יום בהתאם לתחזית עדכנית ולא לדבוק בתוכנית שהוכנה מראש כאשר המשמעות יכולה להיות להילחם בים נגד ההיגיון או להפליג במזג אוויר שהוא מעבר לרצון או גרוע מזה היכולות שלכם כצוות.

 בחרנו בכל אזור להציג לכם את נקודות העניין המומלצות וכל אחד יכול לבנות לעצמו מסלול בהתאם לאופי ההפלגה המתאים לו ובהמשך גם לשנות ולקבל החלטות תוך כדי שבוע ההפלגה.

מאחלים לכם תכנון מהנה! זה חלק מהכיף והפלגה מוצלחת ומדהימה!

רונן וצוות SAILING AROUND

מפת האזור:

בסיס היציאה של רוב חברות הצ'רטר נמצא במרינה גוביה ומשם לרוב מפליגים דרומה, לאורך האי בחלקו המוגן וממשיכים לאזור פקסי. אך במידה ומזג האוויר מאפשר, ואתם מעוניינים דווקא באזורים הפחות מוכרים אז ביקור בחלקו המערבי והצפוני של האי מומלצים גם הם. האי עצמו מאוד יפה וירוק ומלא ביעדי טיול מומלצים גם ביבשה. כך שאם יש לכם יום להעביר ללא הפלגה, טיול יבשתי בהחלט מומלץ.

תזכורת: הכותרות בצהוב הן לינקים למיקום באתר NAVILY

מרינות:

הבסיס המרכזי של כל חברות הצ'רטר באזור. מרינה גדולה ומסודרת שנמצאת במפרץ מקסים וצמודה לעיר קורפו עם המון מה לעשות מסביב. אם סיימתם את הצ'ק אין מוקדם או שיש לכם כמה שעות לחכות לסירה, לכו לטייל בעיר ומסביב למפרץ! לחלוטין מקום שכיף לקבל בו סירה.

מרינה קטנה, חמודה ומאוד יפה. ממוקמת מתחת למבצר עתיק. לא רחוקה ממרינה gouvia – ולמעשה נמצאת מצדה השני של העיר קורפו בצמוד לעיר העתיקה. מקום מאוד יפה. המרינה לא מוגנת היטב בעיקר מצפון אז שימו לב לתחזית אם מתכננים ביקור כאן.

מרינה מודרנית ומושקעת עם כל המתקנים. עלות עגינה יקרה בהתאם. מיקום מקסים מתחת להרים וצמוד לכפר דייגים ציורי ויפה. 

מעגן קטן ויפה. מומלץ לעגינה למי שמגיע לאזור הצפוני של קורפו. שימו לב שיש מעט מקומות עגינה והמרינה לא מוגנת היטב לים צפוני. בנוסף אין במקום מקלחות ושירותים מסודרים.

מפרצים מומלצים לעגינה:

מקום קסום ויפה עם חוף ירוק וטברנה נחמדה. המקום לא מוגן לכן מתאים יותר לעצירת צהרים או לילה רק בהתאם למזג אוויר מתאים.

מקום מיוחד ומאוד יפה. מחוץ לסיבוב המוכר של היאכטות. מתאים רק ליום ללא גלים! 

מפרץ מדהים, יפה וקטן מאוד. מקום לסירות בודדות. עם חוף רחצה מסודר. כל אזור קו החוף מאוד מאוד יפה.

מפרץ קסוo ויפה עם הגנה טובה למעט מצפון מערב.

מקום מדהים עם מי טורקיז מתחת לצוקים לבנים. מתאים אך ורק לים שטוח ומזג אוויר רגוע לחלוטין. מושלם לעצירת צהרים במזג אוויר טוב.

2. PAXOS ISLAND

אי ירוק ומדהים ויש מי שיגידו שזה המקום היפה ביותר ביוון. אם אתם באזור לא לוותר על הביקור. יש לקחת בחשבון עומסים גדולים מבחינת מקומות עגינה בחודשים יולי – אוגוסט.

מרינות:

אחד המקומות היפים באזור. ממוקם במפרץ גדול, מוגן, ירוק ומדהים. המעגנה עצמה מאוד מאוד קטנה עם מקומות בודדים ליאכטות ורוב היאכטות שמגיעות עוגנות על עוגן במפרץ. במעגנה יש רק חשמל ומים ללא שירותים / מקלחת ודלק.

מעגנה מאוד מאוד  יפה בתעלה בין האי המרכזי לאי קטנטן ממול. מוגנת היטב, מסעדות, טברנות ועיר גדולה מסביב. ביקור מומלץ.

מפרצים מומלצים לעגינה:

המפרץ אולי הכי מפורסם באזור ובצדק. מפרץ מוגן היטב, יפהפה עם מי טורקיז צלולים. בתוכו נמצע גם הנמל הקטן שמוזכר למעלה. ביקור חובה! רק לקחת בחשבון עומסים גדולים בעונה!

מפרץ מהמם ומושלם לעצירה לרחצה. שימו לב לא מוגן לצפון – צפון מזרח

מפרץ מהמם ומושלם לעצירה לרחצה. שימו לב לא מוגן לצפון – צפון מזרח

מפרץ יפהפה מוגן לכל הכיוונים למעט מזרח מה שעושה אותו מתאים גם ללינה בתנאים מזג אוויר מתאימים.

מפרץ יפהפה ומוגן שמתאים ללילה ברוב התנאים.

מקום מאוד מתוייר, עמוס גם ביאכטות וגם בסירות תיירים אבל מאוד יפה. שווה להגיע מוקדם בבוקר גם לפני העומסים וגם לפני הרוח לרוב.

חוף יפהפה, מי טורקיז מתחת לצוקים לבנים. מתוייר. פתוח לגמרי מערבה. מתאים רק ליום רגוע לחלוטין… 



3. Anti paxos island

אי קטן ויפה מאוד. ללא מרינות או מעגנות מסודרות כלל. מכל הכיוונים הוא מלא במפרצי טורקיז טבעיים מקסימים. שווה לבחור אחד ולקפוץ לכאן להפסקת צהרים ארוכה או ללילה על עוגן אם אתם אוהבים ומזג האוויר מתאים ומאפשר. חווית טבע מדהימה.  האזור הצפון מערבי הוא מאוד מתוייר עם סיירות תיירים רבות שמגיעות לביקור יומי, לכן מי שמחפש קצת שקט במהלך היום, מומלץ להגיע יותר דרומה או לצד המערבי אם מזג האוויר מאפשר.

מפרצים מומלצים לעגינה:

מפרץ מדהים. חוף רחצה תיירותי מסודר. פתוח לצפון מזרח. מאוד מתוייר ומלא סירות תיירים החל מ- 10 בבוקר בעונה. אם מתכננים עצירה, שווה להגיע מוקדם בבוקר.

עוד מפרץ יפהפה. מתוייר מאוד. ביולי אוגוסט – מומלץ רק מוקדם בבוקר, מעשר בבוקר מתחילות להגיע סירות תיירים..

מפרץ קטנטן ומדהים! מתאים ללילה כשמזג האוויר מאפשר. סירות תיירים פחות מגיעות לכאן.

מפרץ קטן וקסום עם חוף מדהים. מתאים ללילה אם מזג האוויר מאפשר. פתוח לחלוטין מערבה.

מקום קסום של מי טורקיז בין צוקים לבנים. שקט יחסית ופחות מתוייר. פתוח לכיוון מערב ודרום.

4. Mainland recommended spots:

מרינות:

מרינה עירונית צמוד לעיר. לא הייתי מתאמץ להגיע לכאן. רק אם זה ממש מסתדר לכם במסלול או מצורך כלשהו..

מרינה מסודרת ויפה, אזור מאוד יפה. שווה ביקור. בעיית מקומות עגינה קשה בעונה. שווה לנסות לצלצל להזמין מקום / לברר מה המצב.

מפרצים מומלצים לעגינה:

שייט ביאכטה

מפרץ יפהפה. מאוד מתויר. פתוח לחלוטין צפונה. 

מפרץ יפה, מסעדות על החוף. די צפוף. מתאים ללילה. פתוח לחלוטין לכיוון דרום. 

מפרץ יפה ויחסית שקט ולא מתוייר. פתוח דרומה. מתאים ללילה. תוספת המלצה של אורי להב: בדרך למפרץ – העיר פארגה Parga. העגינה היא במפרץ מצפון מערב לעיר. עומדים על עוגן בודד. המפרץ דיי מוגן. יש שירות של וואטר טקסי שלוקח לחוף. הטיול בעיר העתיקה ובמבצר ממש שווים. צריך להקפיד על עגינה טובה לפני שעוזבים את הסירה – תודה אורי!

האיים מצפון מערב לקורפו: 

מצפון וקרוב מאוד לקורפו נמצאים 4 איים קטנים שהם מחוץ למסלול התיירותי  הסטנדרטי ושניים מהם בהחלט שווים ביקור לטעמנו למי שאוהב לצאת מחוץ למסלול המתוייר. הם כמעט ולא מיושבים ומלאים טבע ירוק. מתאימים מאוד  למי שמחפש דווקא את השקט, הטבע ואת המקומות הפחות מתויירים ומפותחים. שימו לב רק למזג האוויר מכיוון שהם באזור פתוח לחלוטין ומזג אוויר יכול להיות קשה באזור הזה.

5.OTHONOI

סקירת נקודות עניין בים היוני - חלק צפוני (קורפו) - לבניית מסלול הפלגה

מרינות:

מעגן קטן ושקט. בסיס טוב לטייל באי למי שמחפש טבע שקט מחוץ למסלול המתוייר.

מפרצים מומלצים לעגינה:

מעגן קטן ושקט. בסיס טוב לטייל באי למי שמחפש טבע שקט מחוץ למסלול המתוייר.

חוף מדהים ושקט! מומלץ מאוד. מוגן למזרח וצפון בלבד. 

6. Arikousa island

סקירת נקודות עניין בים היוני - חלק צפוני (קורפו)

מרינות:

סקירת נקודות עניין בים היוני - חלק צפוני (קורפו) - לבניית מסלול הפלגה

 

מרינה קטנה ושקטה צמודה לחוף רחצה למרגלות אי ירוק ומקסים. מקום שקט לחלוטין מחוץ למסלול המוכר. 

סקירת נקודות עניין בים היוני - חלק צפוני (קורפו) - לבניית מסלול הפלגה

בצמוד למרינה, מפרץ גדול עם חוף ענק. מקום שקט ונחמד. מתאים ללינה. פתוח לחלוטין דרומה. 

הפלגה מהנה!
רוצים להתייעץ ? מוזמנים לדבר איתי, רונן - 0545691589

הטופס נשלח בהצלחה.