חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקירת נקודות עניין – האיים הספוראדיים – וולוס דרומה – לבניית מסלול הפלגה

האיים הספוראדיים - וולוס ודרומה

וולוס וקבוצת האיים הספורדיים ממוקמים בצד המזרחי של יוון מצפון לאתונה ומדרום למפרץ סלוניקי, במרחק של 4 שעות נסיעה מאוד יפה מאתונה, או לחלופין טיסה פנימית לאזור.

זהו אחד האזורים היפים והמיוחדים של יוון, ולכן לא ממש ברור למה הוא לא הפך למרכז שייט בינלאומי בסדרי גודל כמו אזורים אחרים. אם כבר הפלגתם מאתונה, לפקדה, קוס וכדומה ואתם רוצים לגוון, ואם לא מיציתם את שאר יוון, האזור הזה מדהים ומיוחד לא פחות מכל אחד מהאזורים שציינתי. זה האזור שנחשב להכי ירוק ומלא בצמחיה ביוון, והוא משלב טבע פראי, נופים, בעלי חיים, מפרצים וחופים, יחד עם תרבות, כפרים ציוריים, היסטוריה ועתיקות. זהו שילוב מנצח שמתחרה גם באזורים שנחשבים ליפים ביותר ביוון. צריך לקחת בחשבון שזהו אזור פחות מפותח לשייט, עם פחות מרינות ומעט מפרצים מוגנים, לכן מומלץ לצוותים / סקיפר שמנוסים בהפלגות ביוון, ושולטים בעגינה ים תיכונית במגוון תנאים ומיקומים. 

 

רוחות ומזג האוויר: 

הרוח השולטת באזור לאורך הקיץ היא לרוב רוח צפונית. גם המלטמי החזקה בשעות אחר הצהרים, יכולה לבקר לפעמים. אך שרשרת האיים יכולה לספק הגנה מהצפוניות ואפשר לבלות שבוע רגוע למדי לאורך כל הצד הדרומי שלהם במידת הצורך. בימי צפוניות הפלגה בצד הצפוני עשויה להיות לא נעימה ומאתגרת. 

 

בסיסי יציאה: 

יש 2 בסיסי השכרה באזור: 

הראשון והגדול מבינהם, בו עובדות רוב חברות ההשכרה הוא וולוס עצמה. עיר גדולה ומפותחת עם נמל גדול המשמש פתח ההפלגה לאזור. וולוס ממוקמת בתוך מפרץ גדול, סגור ומוגן כך שניתן לצאת כמעט בכל מזג אוויר ואם סוער בחוץ אפשר אפילו לבלות מספר ימי הפלגה בתוך המפרץ עצמו. קחו בחשבון שוולוס היא עיר גדולה וכך גם הנמל. זאת לא יציאה מכפר יווני ציורי אלא מנמל גדול ומסחרי מתוך עיר גדולה וראשי ברגע שמשחררים חבלים ויוצאים למפרץ הנופים הם מיד של טבע פראי ומדהים. אך הנמל עצמו הוא באווירה קצת אחרת… 

 

בסיס השכרה נוסף הוא באי סקיאטוס היפיפה. ניתן להגיע אליו במעבורת וגם בטיסות. זה האי היחיד באזור עם שדה תעופה. העיר סקיאטוס היא אחת המדהימות, והאי הוא בהחלט בסיס מצוין לצאת ממנו לשבוע הפלגה. כדאי אפילו להגיע יום – יומיים קודם, ולטייל בעיר ובאי. היציאה מסקיאטוס למעשה מקצרת את טווחי ההפלגה לשרשרת האיים ואפשר לבלות יותר זמן באיים עצמם. 

מצד שני במידה ומזג האוויר סוער, סקיאטוס נמצא מחוץ למפרץ וולוס המוגן, וחשוף למזג האוויר. 

לנוחיותכם, לצורך לימוד ובניית המסלול שלכם, כל שמות המקומות המודגשים בצהוב הם קישורים לנקודה עצמה על מפת אתר NAVILY. 

בניית מסלול הפלגה לחופשה שלכם

ישנם שיקולים רבים בבניית מסלול הפלגה ולכן בחרנו שלא להציע מסלול ספציפי אלא מגוון נקודות עניין. המסלול הטוב ביותר הוא הטוב ביותר עבורכם ויכול להיות לחלוטין לא מתאים לצוות אחר. יש מי שאוהב להפליג מרחקים ארוכים ויש שפחות, יש מי שאוהב עגינות במפרצים ויש מי שמחפש רציף וטברנה טובה בכל לילה ועוד שיקולים רבים לבחירת המסלול והיעדים. על מערכת השיקולים הזו, מתווסף גם מזג האוויר בפועל בכל יום הפלגה. אנחנו מאמינים שבהפלגה יותר נכון לקבל החלטות בכל יום בהתאם לתחזית עדכנית ולא לדבוק בתוכנית שהוכנה מראש כאשר המשמעות יכולה להיות להילחם בים נגד ההיגיון או להפליג במזג אוויר שהוא מעבר לרצון או גרוע מזה היכולות שלכם כצוות.

 בחרנו בכל אזור להציג לכם את נקודות העניין המומלצות וכל אחד יכול לבנות לעצמו מסלול בהתאם לאופי ההפלגה המתאים לו ובהמשך גם לשנות ולקבל החלטות תוך כדי שבוע ההפלגה.

מאחלים לכם תכנון מהנה והפלגה מוצלחת ומדהימה!

רונן וצוות SAILING AROUND

מפת האזור:

כאשר יוצאים להפלגה מוולוס עצמה, צריך לחצות את המפרץ הגדול שיוצר חצי האי פיליון. זהו אזור מוגן לחלוטין, שיכול להוות חלופה להפלגה בשרשרת האיים בימים של מזג אוויר סוער, אם מעדיפים לא לצאת לים הפתוח. יש מספר נקודות ששוות ביקור לאורך קו החוף, בעיקר בחלקו הדרומי, וזו יכולה להיות גם נקודת הלינה בלילה הראשון לאחר היציאה. 

תזכורת: הכותרות בצהוב הן לינקים למיקום באתר NAVILY

חוף יפיפה במפרץ מהמם. פתוח מערבה. מעולה לעצירת שחייה. 

מפרץ מהמם עם 2 חופים, מספר מבנים יפים על החוף. עצירת צהרים מושלמת.

מפרץ יפהפה נוסף. שקט וטבעי. מתאים לעצירת צהרים או לילה אם מזג האוויר מאפשר ואתם אוהבים לילה שקט בטבע.

מעגן פצפון שמתאים למספר סירות בלבד על רציף בודד בלי תשתיות מסודרות,  אך עם טברנה צמודה. ציורי שקט ויפה!

המרינה העיקרית למי שמעוניין לבלות לילה במרינה במפרץ, ולא ממשיך ביום הראשון לסקיאטוס או אי אחר. מעגן יפה ושקט. הרציפים צמודים לשורת טברנות מקסימה והנוף כמובן מהמם. יש לקחת בחשבון שהרציפים פתוחים דרומה ולא מוגנים. גם המעבורות שעוברות מעלות מעט גלים…

2. SKIATHOS ISLAND

אי מדהים, ציורי ויפה. מאוד ירוק עם חופים יפיפיים, אך צריך לקחת בחשבון שהוא גם הכי מתוייר באזור, ואם אתם נמצאים שם בעונה, יהיה עמוס בתיירים שמגיעים במעבורות וטיסות.

המרינה היחידה באי, ממוקמת בעיר סקיאטוס שהיא מאוד יפה וציורית. המרינה יפה ומסודרת עם נוף מדהים מסביב. העיר עצמה בהחלט שווה ביקור, אך המרינה מאוד קטנה וצפופה- קשה מאוד למצוא מקום עגינה. ניתן ומומלץ להתקשר כמה שעות לפני שמגיעים כדי לשמור מקום. באמצע השבוע, ניתן לעגון ברציפי חברות הצ'רטר הצמודים. במהלך סוף השבוע אין שם מקום בכלל.

2. KRIFI AMMOS

חוף מהמם לעצירת שחיה! יש לשים לב שהוא פתוח צפונה.

נקודה מעולה לעצירת שחייה וגם לעגינת לילה אם מזג האוויר מאפשר! האזור פתוח צפונה ומערבה. זו רצועת חוף מדהימה, מספר טברנות קרובות על החוף ונוף מדהים!

4.LALARIA BEACH

אחד החופים היפים והמפורסמים באזור. מבחינת הנוף בהחלט מצדיק את המוניטין. חוף תכלת מדהים עם צוקים לבנים שנופלים לתוך המים, משחקי סלעים ומערות קטנות שנוצרים בקו המגע. בהחלט נוף עוצר נשימה. אבל, אזור קשה לעגינה וסופר סופר מתוייר.

חוף קטנטן ויפה עם טברנה קטנה. נחמד מאוד לעצירת צהרים.

רצועת חוף גדולה ומדהימה. אזור שקט ולא מפותח. מתאים לעצירת שחייה ולחלוטין גם ללילה שקט בטבע, במידה ומזג האוויר מאפשר – פתוח לחלוטין מערבה.

3. SKOPELOS ISLAND

אי גדול, שקט, ציורי ומדהים, עם עיר מרכזית יפהפיה, הרים גבוהים וירוקים, נופים מדהימים, עתיקות וחופי טורקיז צלולים. האי מלא בפינות חמד ושבילי טיולים רגליים שיובילו אתכם למקומות קסומים מחוץ להמולת העיר. שווה להשקיע זמן הסתובבות וטיולים רגליים.

מרינה עירונית גדולה (יחסית) ומסודרת- היחידה באזור. ממוקמת בעיר סקופלוס היפיפייה, מלאה בטברנות, סמטאות, ואווירה יוונית קלאסית. בהחלט מומלצת כבסיס לטיולים באי.

מפרץ מדהים של מי טורקיז ומצוקי גיר עם חוף קטנטן ומקסים. ממוקם ממש מתחת לכנסיית סנט ג'ון המפורסמת. נוף מדהים. שימו לב – פתוח לגמרי מזרחה וצפונה, מומלץ רק במזג אוויר מתאים.

3. EKATOPENIDARI BEACH

חוף שקט ומבודד יחסית, מחוץ למסלול המתוייר. נוף מהמם. מתאים מאוד לעצירת שחייה ואפילו ללילה אם מזג האוויר מאפשר.

4.LIMANI PANORMOS

מפרץ מוגן ויפיפייה. יכול להיות עמוס בעונה. מומלץ לעגינה ללילה.

4. ALONISSOS ISLAND

אי גדול שבהחלט מתחרה על תואר היפה ביותר באזור. קו החוף הדרומי משובץ חופים ומפרצים מדהימים, כפרים ציורים, הרים, תצפיות מדהימות והרבה טבע, שקט ושלווה. אם אתם מתלבטים היכן שווה להשקיע יום בטיול יבשתי או לבלות יותר מלילה אחד באותו האי- זה לחלוטין המקום!

מרינה / נמל עירוני הגדולה באי. יש תנועת מעבורות וקצת המולה. בעונה שווה להגיע מוקדם אם רוצים מקום. הנוף מסביב מדהים! סיבוב בעיר כמובן חובה. מומלץ מאוד לשכור רכב ולעלות להרים, לנופים המטורפים ולבקר בכפרים עתיקים, חופים מדהימים ועוד…

במידה ואין מקום, ניתן לעבור ל- VOTSI – https://www.navily.com/carte/mouillage/41315 

מעגן קטן בשולי העיר – יאכטות עוגנות ים תיכונית לסלעים, הרציף מיועד לסירות קטנות. מקום יפה ושקט במרחק כמה דקות מהעיר. 

מרינה, או יותר נכון רציף בודד, קטן עם 15-20 מקומות עגינה, ללא חשמל ומים. מקום מקסים ושקט. כפר קטנטן, מספר טברנות, מי טורקיז צלולים ואווירה מדהימה.

3. NO NAME BAY

חוף מבודד ויפיפה. רק טבע וים. מחוץ למסלול המתוייר וללא סירות תיירים. מומלץ בחום לעצירת שחיה לאוהבי הטבע והשקט. 

4. CHRISI MILIA

מפרץ מדהים עם חוף מסודר ויפיפה. בר על החוף. מוגן יחסית. נוף מדהים. עמוס בתיירים בעונה.

מפרץ מדהים נוסף בשרשרת הדרומית. חוף מסודר ויפיפה. יכול להיות עמוס בעונה.

המפרץ הכי מוגן באזור. חוף יפה, רציף קטנטן לסירה או שתיים בלי שום דבר מסביב. המקום לחלוטין מחוץ למסלול התיירותי. מתאים ללילה למי שאוהב שקט… 

האזור הצפון מזרחי של האי, שנמצא ממזרח למפרץ הינו שמורת טבע שלא ניתן לעגון בה, ושימו לב שאסור לדוג באזור. השמורה הוקמה לשמירה על אוכלוסיית כלבי ים נדירה שחיה באזור.

5. KIRA PANAGIA ISLAND

אי קטנטן, לא מיושב, עם טבע מדהים וכמה מפרצים מוגנים קסומים ויפים, שבהחלט שווים ביקור לכל מי שאוהב נוף, טבע  ושקט. מתאים לביקור צהרים ובהחלט גם לבילוי לילי על עוגן בטבע. הבניה על האי מתחילה ומסתיימת במנזר עם נזיר בודד. ניתן לעגון במפרץ היפיפה מתחת למנזר ולעלות לבקר – מומלץ!

מעגן המנזר. מפרץ ציורי ומדהים (כמו כל המפרצים באי הזה), עם מנזר הממוקם בראש הצוק. ניתן לעלות ולבקר במנזר (סגור בין 15-18) המנזר עצמו מאוד יפה וניתן לשתות אלכוהול שהנזיר מכין במקום. מה שבאמת מדהים אלו הנופים עוצרי הנשימה שתראו מלמעלה. בהחלט שווה ביקור. שימו לב כמובן שהמפרץ פתוח לגמרי למעט מערבה, אז כמובן רק במזג אוויר מתאים.

מפרץ פלאניטיס:

נמצא בחלקו הצפוני של האי. זהו מפרץ סגור ומוגן לחלוטין עם פתח צר בין שני שלוחות של האי. מפרץ קסום עם מי טורקיז, טבע ירוק מסביב, ובעיקר שקט ושלווה. המקום המתאים ביותר בכל איי האזור לבלות לילה על עוגן בטבע. במפרץ יש שני אזורי עגינה- מזרחי ומערבי, שניהם מדהימים ונוחים לעגינה ים תיכונית:

 

שני מפרצים נוספים, קסומים, די מוגנים וקרובים יותר לאלוניסוס:

6. SKYROS ISLAND

סקירוס הוא אי קצת מרוחק, מחוץ לשרשרת האיים המוכרת. ממוקם 30-40 מייל מאלוניסוס (תלוי מהיכן יוצאים ולאן באי רוצים להגיע) עם ים פתוח יחסית בדרך. אם מזג האוויר מתאים ולא חוששים מהמרחק, זה בהחלט ישתלם. זהו אי קסום, פחות מתוייר, הנוף צחיח יותר בחלק מהאי, שונה משאר האיים הצפוניים יותר אבל לא פחות יפה ומרשים. עיר עתיקה ומיוחדת, הרים, חופים ונופים מטורפים, והכל באווירה מאוד רגועה. באופן מפתיע יש כאן גם מרינה מסודרת מאוד, עם מים, חשמל וכל השירותים. קטנה, שקטה ומקסימה. מומלץ בחום לצאת מכאן לטייל ברחבי האי הקסום. חובה לבקר בסקירוס העיר שנמצאת למעלה על ההר, עם רובע עתיק, סמטאות ונופים מדהימים.

מרינה קטנה, יפה, ומסודרת יחסית באופן מפתיע. יש חשמל, מים, שירותים וצוות מאוד חביב שעוזר. כנראה המרינה הכי מומלצת ב- NAVILY 🙂 הנוף מדהים, האווירה שקטה ומיוחדת, וזה המקום לצאת ממנו לטייל ברחבי האי.

מפרץ יפיפה ושקט, חוף מקסים עם כנסיה מעליו, מוגן יחסית לכל הכיוונים למעט דרום.

עוד חוף מושלם לעצירת שחייה. לא מתוייר, לא מפותח. שקט, טבע, ים וחוף. ממוקם באזור מוגן יחסית.

מפרץ RENES 

עוד מקום מבודד וקסום. נמצא בקצה הדרומי של האי. מוגן מאוד למעט דרומה. זה אזור צחיח והנוף מאוד שונה. יש כאן שלושה חופים קטנטנים ויפים שבהחלט שווה להעביר בהם לילה (קל וחומר אם הגעתם כל כך רחוק..) טבע נטו.

מפרץ קסום ללא שם, עם עוד שניים צמודים אליו. שלושתם מקסימים.

סקירופולה 

אי שכן, פצפון, עם שני מפרצים מדהימים לעצירת שחייה. אם יש לכם זמן מתאים בדרך ל או מסקירוס. 

הפלגה מהנה!
רוצים להתייעץ ? מוזמנים לדבר איתי, רונן - 0545691589

הטופס נשלח בהצלחה.