חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקירת נקודות עניין – האיים הקיקלידיים – לבניית מסלול הפלגה

האיים הקיקלידיים

היא אחת מקבוצות האיים הגדולה ביותר ביוון הממוקמת מדרום מזרח לאתונה. ביניהם כמה מהמפורסמים ביותר ביוון כמו מיקונוס, סנטוריני, פארוס נקסוס ועוד, המוכרים היטב בזכות בתיהם הצבועים בלבן, כיפות הכנסיות הכחולות וחופי הטורקיז שמסמלים עבור רבים את נופי יוון הקלאסיים. האזור כולו מתאפיין בבנייה מסוג זה, בחופים מדהימים, כפרים פסטורלים והמון המון עתיקות. 

מקור השם הוא מהמילה cycle שכן קבוצת האיים מקיפה את האי דלוס שהוא על פי המיתולוגיה היוונית מקום היוולדו של אפולו. (אי קטן הממוקם מדרום מערב למיקונוס והוא חלק ממיקונוס מבחינה מוניציפלית) 

מבחינת צמחיה האזור מאוד צחיח בדומה לאזורים מוכרים אחרים במרכז יוון כמו המפרץ הסרוני והאיים הדודקנסיים. מה שיוצר נוף מרשים של הרים ומצוקי סלע שפוגשים את מי הטורקיז המאפיינים את הנוף היווני. 

 

אז מדוע זה מקום שקצת פחות מוכר כיעד הפלגה מומלץ?

האזור יכול להיות מאוד מאתגר לשייט לצוותים לא מנוסים משילוב של מספר סיבות:
הראשית בניהן היא הרוח המלטמית. המלטמי נושבת באזור זה בשיא עוצמתה לאורך הקיץ ומאתגרת מאוד הפלגות באזור. הרוח, צפונית – צפון מערבית, נושבת לרוב בכל יום לאורך הקיץ, בעיקר בשעות אחר הצהרים ויכולה להגיע לעוצמות של 30-40 קשר לעיתים קרובות. המלטמי בשיאה בחודשים יולי, אוגוסט ותחילת ספטמבר ומקשה מאוד על הפלגה באזור בתקופה זו שהיא למעשה שיא עונת השייט. בשולי העונה יותר סביר להפליג באזור, אפריל – אמצע יוני ואמצע ספטמבר – אוקטובר. אך גם בתקופה זו יש לעקוב באופן צמוד אחר מזג האוויר ולהתייעץ בכל יום עם שייטים מקומיים בנושא. 

בנוסף למלטמי קבוצת האיים פזורה על שטח מאוד גדול ובשבוע הפלגה בודד, ביאכטה שכורה, שיש להחזיר למרינת הבסיס בסיומו (במרחקי הפלגה סבירים לממוצע האופייני למשפחה או חברים בחופשה) ניתן להגיע רק לחלק קטן מהאיים באזור, כאשר דווקא המפורסמים ביותר מרוחקים מעבר לאזור זה. נושא המרחק מתחבר גם לקושי של המלטמי מכיוון שהאיים פרוסים מאזור אתונה דרומה. כך ששבוע הפלגה מתחיל לרוב במרינה LAVRIO ומתחיל בהפלגה נוחה יחסית לכיוון דרום כאשר המלטמי בגב אך הוא מסתיים בהפלגה חזרה צפונה, כאשר בתחילת ההפלגה אין עדיין תחזית אמינה למזג האוויר בסוף השבוע ולעיתים קרובות ניתן למצוא את עצמנו נאלצים להתמודד עם מזג אוויר שיהפוך את החזרה צפונה למאוד לא נעימה ואף מסוכנת לעיתים. 

אל כל אלו מתווספת העובדה שהאזור יחסית פתוח ואינו מוגן כמו כמו אזורים רבים אחרים ביוון. מה שהופך את האזור לבעל פוטנציאל לים שיכול להפוך מהר ולעיתים בהפתעה, למאוד לא נוח להפלגה או אפילו מסוכן ובמיוחד בחודשי הקיץ. 

בנוסף לכל זה המרינות באזור הן רובן מאוד קטנות וצפופות ובעונה יש קושי במציאת מקומות עגינה מסודרים. יחד עם הרוח המלטמית זה יכול להיות אתגר מאוד גדול לשייטים לא מנוסים.  

 

כל זה לא אומר שלא ניתן להפליג באזור! אלא שהאזור מומלץ יותר לצוותים מנוסים, שאוהבים רוח חזקה ולפעמים ים שיכול להפוך מאוד מהר למאתגר וקשה יחד עם מרחקי הפלגה גדולים. ובעיקר שהחודשים המומלצים להפלגה באזור הם אפריל – אמצע יוני ולאחר מכן אמצע ספטמבר עד אמצע – סוף אוקטובר – אך בתקופה זו אנחנו כבר נכנסים לסתיו עם מערכות מזג אוויר בעייתיות משל עצמו שעשויות להתרחש. 

בנוסף כל מי שמפליג באזור הזה חייב לשלוט ביכולות ביצוע עגינה ים תיכונית לרציף ולסלעים ברוחות חזקות. 

תנאים אלו יכולים גם להתאים יותר למי שמעוניין בהפלגה ארוכה יותר, שבועיים ואף יותר ואז אפשר באמת להגיע גם לאיים המרוחקים יותר ולבלות בטיולים יבשתיים כאשר מזג האוויר אינו מאפשר הפלגה, ללא לחץ להגיע חזרה לבסיס ההשכרה לאחר שישה ימים. 

 

בסיסי השכרה באזור: 

הבסיס הנוח ביותר ליציאה להפלגה באזור הוא ב-  LAVRION MARINA שנמצאת מדרום לאתונה במרחק חצי שעה נסיעה משדה התעופה. לכן ההגעה מאוד נוחה עם טיסה אחת ונסיעה קצרה, והמיקום מאפשר הפלגה קצרה מאוד לקבוצת האיים. 

אפשרות נוספת היא יציאה ממרינה אלימוס המוכרת באתונה, אחד מבסיסי ההשכרות הגדולים ביותר ביוון. אולי תמצאו כאן מגוון גדול יותר של יאכטות להשכרה אך היציאה מכאן מוסיפה יום הפלגה לכל כיוון בהגעה והחזרה לאזור ומקשה עוד יותר על הגעה באמת לתוך לב אזור האיים הקיקלדיים. 

אפשרות נוספת שיכולה להיות מעניינת היא מספר בסיסי השכרה מאוד קטנים, לעיתים של חברה אחת או שתיים שפזורים במספר איים בתוך האזור. אפשרות זו מאוד נוחה מבחינת תוכנית ההפלגה אך מורכבת מבחינת ההגעה למקום ולכן פחות נפוצה. 

 

הערה / אזהרה חשובה:

כל ההמלצות שלנו על מקומות ומפרצים מבוססות על קיום תנאי מזג אוויר מתאימים. מכיוון שבאזור זה יש ימים רבים של רוחות חזקות מאוד, ייתכן שהמפרצים יהיו פחות נוחים ויפים במקרה הטוב וגם מסוכנים עם רוח וגלים במקרה הרע. כל התמונות של מי טורקיז צלולים במפרצים הן מזמנים ללא רוח! 

לכן חובה תמיד להתעדכן בתחזיות ולעדכן את מסלולי ההפלגה שלכם בכל רגע נתון בהתאם לתחזית ולמצב בפועל. 

לנוחיותכם, לצורך לימוד ובניית המסלול שלכם, כל שמות המקומות המודגשים בצהוב הם קישורים לנקודה עצמה על מפת אתר NAVILY. 

בניית מסלול הפלגה לחופשה שלכם

ישנם שיקולים רבים בבניית מסלול הפלגה ולכן בחרנו שלא להציע מסלול ספציפי אלא מגוון נקודות עניין. המסלול הטוב ביותר הוא הטוב ביותר עבורכם ויכול להיות לחלוטין לא מתאים לצוות אחר. יש מי שאוהב להפליג מרחקים ארוכים ויש שפחות, יש מי שאוהב עגינות במפרצים ויש מי שמחפש רציף וטברנה טובה בכל לילה ועוד שיקולים רבים לבחירת המסלול והיעדים. על מערכת השיקולים הזו, מתווסף גם מזג האוויר בפועל בכל יום הפלגה. אנחנו מאמינים שבהפלגה יותר נכון לקבל החלטות בכל יום בהתאם לתחזית עדכנית ולא לדבוק בתוכנית שהוכנה מראש כאשר המשמעות יכולה להיות להילחם בים נגד ההיגיון או להפליג במזג אוויר שהוא מעבר לרצון או גרוע מזה היכולות שלכם כצוות.

 בחרנו בכל אזור להציג לכם את נקודות העניין המומלצות וכל אחד יכול לבנות לעצמו מסלול בהתאם לאופי ההפלגה המתאים לו ובהמשך גם לשנות ולקבל החלטות תוך כדי שבוע ההפלגה.

מאחלים לכם תכנון מהנה והפלגה מוצלחת ומדהימה!

רונן וצוות SAILING AROUND

מפת האזור:

אי קטנטן באורך 3 ק"מ, קרוב מאוד ללבריון. האי כמעט ואינו מיושב, למעט מספר כנסיות ועתיקות ובהתאם ללא מרינות. אך יש בו 2 מפרצים יפים שמתאימים בהחלט לעצירת שחייה וגם ללילה למי שמחפש קצת טבע ושקט.

תזכורת: הכותרות בצהוב הן לינקים למיקום באתר NAVILY

מפרצים מומלצים:

מפרץ קטן ויפיפה עם כלום חוץ משקט וטבע מסביב. מתאים לעצירת צהרים או עגינה ללילה במידה ומזג האוויר מאפשר.

מפרץ נוסף מתאים לעצירת צהרים.

2. KEA ISLAND

אי יחסית גדול ומיושב. האי לא מתאפיין בבנייה הלבנה כחולה שמאפיינת איים דרומיים יותר באזור. יש באי 2 מרינות הממוקמות באותו המפרץ בצפון האי. אחת היא מרינה עירונית מסודרת והשנייה קטנה ומקומית יותר. האי משובץ לכל אורכו במפרצים יפים לעצירה או עגינה ללילה. 

מרינות:

מרינה מסודרת צמודה לעיירה קטנה. לא מאוד פסטורלי וציורי אבל כן באווירת יוון. יש קצת מסעדות צמודות למרינה ומעט מקומות לטייל מסביב.

בתוך אותו המפרץ, מרינה קטנה ומקסימה, או יותר נכון רציף אחד קטן בתוך מפרץ יפה, יש קצת מסעדות וחופים מסביב.

אם מתחשק לכם להשכיר רכב / אופנוע ולהסתובב באי אז מומלץ לעלות ולהסתובב בהרים בין כפרים, עתיקות, תצפיות נוף מרהיבות ובין השאר לבקר את אריה האבן המפורסם בעיר העתיקה.

מפרצים מומלצים:

מפרץ מאוד גדול ומוגן למעט מצפון. חופים מתויירים, ניתן למצוא מסעדות מסביב. מתאים מאוד לעצירת צהרים או לילה אם מזג האוויר מאפשר.

 

מפרץ מאוד גדול. מוגן היטב מצפון ומערב. פחות לדרום ופתוח מזרחה. חופי רחצה מוסדרים.

המפרץ אולי הכי יפה באי. מפרץ גדול עם נוף מהמם, הרים צחיחים מסביב ואתר ארכיאולוגי גדול ומרשים ממש ישר מעל המפרץ. אם אתם מגיעים לקיאה וצריכים לבחור נקודה אחת, לטעמנו זה המקום (למעט ברוח דומית).

3. KITHNOS ISLAND

אי יווני קלאסי ויפה ובהחלט שווה ביקור. שתי מרינות מקסימות, נופים, כפרים קסומים ואינסוף מפרצי טורקיז יפהפיים. אם יש לכם זמן לטיול באי בהחלט מומלץ להשכיר רכבים / אופנועים ולטייל למעלה להרים ולכפרים ולבקר בכמה חופים שווים שפזורים לאורך האי.

:מרינות

מרינה קטנה, מקסימה ומסודרת. כפר קטן ומקסים מסביב, טברנות ויש בכפר מעיינות חמים שנשפכים לים.

מרינה עירונית קטנה ומסודרת עם כל מה שצריך מסביב.

מפרצים מומלצים:

מפרץ קסום עם רצועת חול בין שני מפרצים שמובילה לחצי אי. אם אתם באזור ומחפשים מפרץ יפה אז זה לחלוטין המקום! אם לעצירת שחייה או ללילה על עוגן. יש גם טברנה על החוף 🙂 אחד המקומות היפים ואחת השקיעות היפות ביוון 🙂

מפרץ גדול ויפה, יחסית שקט ורגוע לעומת מקומות אחרים מתוירים יותר. פתוח מערבה.

מפרץ עם חוף גדול ויפה. יחסית שקט. פתוח לדרום מזרח.

מפרץ קסום וקטן – פתוח דרומה. מאוד מאוד יפה. טברנות, מעט בתים וכנסיה על החוף. יש לאן להסתובב קצת ולטייל מסביב.

מפרץ שקט, יפהפה שקט עם נופים מדהימים. על החוף כמה בתים פזורים עם טברנה וטרסות חקלאיות מאוד מאוד יפה! מומלץ למי שאוהב טבע ושקט.

4. SERIFOS ISLAND

אי קטן שקט ולא מאוד מתוייר. מלא מפרצים יפים שמתאימים לעצירת שחיה או לילה. מרינה אחת עירונית, קטנה מאוד. המרינה עצמה לא מאוד יפה אבל הכפר מסביב והצ'ורה (מרכז הכפר העתיק) בחלק העליון של הכפר (דורש רכב להגיעה) יפה מאוד

מרינות:

מרינה עירונית קטנה, המרינה עצמה לא מדהימה אבל כל הסביבה מאוד מאוד יפה. בהחלט שווה להשכיר רכב ולטייל באי.

מפרצים מומלצים:

מפרץ גדול ויפה עם חוף גדול מאוד. קצת תיירותי. המפרץ מוגן לכל הכיוונים למיט ישירות לדרום. שני חופים שכנים יפים גם הם, ניתן לבחור היכן הכי נוח ופנוי:

https://www.navily.com/carte/mouillage/24197

https://www.navily.com/carte/mouillage/17948

מפרץ קטן שקט וקסום. למי שאוהב טבע ושקט בלי כלום על החוף.

מפרץ גדול ויפה, יש טברנות בחוף. שימו לב שפתוח צפונה.

 

מפרץ קטנטן אבל אחד המקומות היפים! אולי המפרץ הכי יפה באי. מושלם לעצירת שחייה או ללילה אם מזג האוויר מאפשר ויש מקום. יש במפרץ מקום לשתיים אולי שלוש יאכטות לעגינה נוחה ללילה. מקום מדהים עם לשון חולית קטנה שמובילה לחצי אי עם גבעה ומנזר אליו. מקום קסום.

5. SIFNOS ISLAND

אי קטן אבל ללא ספק אחד היפים. הרים, נופים, עתיקות, מפרצים, כפרים שלמים לבנים כחולים, הכל פשוט יפהפה כאן. באי 2 מרינות מאוד קטנות וכמה מפרצים שכל אחד יותר יפה מהשני 🙂 

זה בהחלט אי ששווה לעצור ליום, להשכיר רכב ולטייל ברחבי האי. 

מרינות:

מרינה עירונית קטנה ומקסימה. המרינה בתוך מפרץ יפהפה מוקפת הרים גבוהים והנוף מדהים. בתים לבנים פזורים על המדרונות מסביב. מרינה קלאסית של איי הקיקלאדיים. קחו בחשבון שיש בסך הכל 8 מקומות עגינה על הרציף. אך יש הרבה מאוד מקום לזריקת עוגן מחוץ למרינה ולהנות מהנוף והכפר: 

https://www.navily.com/carte/mouillage/15992

החסרון היחיד של המרינה הוא תנועת מעבורות ערה. קחו בחשבון בבחירת מקום העגינה שלכם.

מרינה נוספת קטנה ומקסימה. מעט יותר גדולה, 15 מקומות ואולי קצת פחות ציורית מ- KAMARES אבל גם כאן מפרץ, כפר ונופים מדהימים מסביב. גם כאן אזור נרחב לזרוק עוגן לאורך החוף מחוץ למרינה: 

https://www.navily.com/carte/mouillage/18039

מפרצים מומלצים:

מפרץ קטן, קסום ואותנטי בהחלט אחד היפים והמיוחדים. מקום מדהים ללילה על עוגן עם כפר דייגים וטברנות מסביב.

עוד מקום חובה אם אתם באזור! אפשר לעצור לצהרים, אפשר לבלות לילה אם מזג האוויר מאפשר ואפשר גם להגיע לכאן עם רכב מאחת המרינות ואפילו פשוט לעבור לראות במהלך ההפלגה שלכם בלי לעצור.  מפרץ מהמם, כפר יפהפה ומנזר על צוק מדהים. בהחלט אחד המקומות היפים.

מפרץ מדהים נוסף בשרשרת הדרומית. חוף מסודר ויפיפה. יכול להיות עמוס בעונה.

6. PAROS ISLAND

אחד האיים הכי מוכרים ומתויירים באזור. האי מאוד מסודר ומפותח ומלא תיירים בין השאר כי יש בו שדה תעופה עם טיסות ישירות לאורך הקיץ ממספר יעדים כולל ישראל. אז אם אתם אוהבים מקומות קצת יותר מסודרים ומתויירים אבל בהחלט לא פחות יפים אז המקום בשבילכם ואם אתם אוהבים יותר את הטבע והשקט של יוון, אולי תכוונו ל- ANTIPAROS הצמוד שהוא יעד שקט ורגוע מחוץ למסלול התיירותי המוכר. 

PAROS הוא בהחלט בחירה טובה ונוחה לאי לבלות בו יום או אפילו יותר עם רכב שכור וטיולים ברחבי האי הקסום. 

יש באי 2 מרינות יחסית גדולות ומסודרות (ביחס לאזור) אך עדיין קשה מאוד למצוא מקום עגינה במהלך העונה קחו בחשבון. מרינה אחת גדולה ומסודרת בעיר PAROS ומרינה שניה מעט קטנה יותר בכפר המקסים NAOUSSA שהוא בפני עצמו אטרקציה תיירותית מומלצת בביקור ב- PAROS

מרינות:

מרינה עירונית גדולה (יחסית) ומסודרת. צמודה לעיר המקסימה. נקודת בסיס טובה להשכרת רכב / אופנוע וטיולים באי. מחוץ למרינה אזור יפה וגדול לאורך החוף בתוך המפרץ לזריקת עוגן למי שלא רוצה להיכנס למרינה עצמה או שפשוט אין מקום ועדיין רוצים להנות מ- PAROS:

https://www.navily.com/carte/mouillage/17913

 

NAUSSA הוא כפר יווני קסום שבהחלט שווה ביקור והסתובבות. אז אם בא לכם לילה במרינה אבל לא בעיר הגדולה זה בהחלט המקום. רק קחו בחשבון שהמרינה קטנה ויש סיכוי לא קטן שבעונה תמצאו את עצמכם על עוגן מחוץ למרינה.

 

מפרצים מומלצים:

אזור מוגן עם קו חוף מהמם! רק לקחת בחשבון שדי מתוייר בעונה והחופים מסודרים ומתויירים. אם נשארים ללילה אז גם הכפר NAUSSA נמצא במרחק הגעה עם הדינגי.

מפרץ רחב וגדול, פתוח מערבה, עם חוף חולי ענק ויפה.

7. ANTIPAROS ISLAND

האי השכן והצמוד ל- PAROS הוא האלטרנטיבה הרגועה והפחות מתויירת ל- PAROS. אך אין כאן מרינה שיכולה להכיל מפרשיות ולכן מתאים רק לעצירת צהרים או ללילה על עוגן למי שאוהב ומחפש יותר טבע ושקט.

מפרצים מומלצים:

לגונה מהממת. שקט וטבע במיטבו.

למי שבכל זאת מעדיף טברנות ועגינה בצמוד לכפר אז זאת האופציה באנטיפארוס. זריקת עוגן מחוץ למעגן דייגים קטן של העיר.

חוף סלעי יפה ומושלם לעצירת שחייה – כמובן כשמזג האוויר רגוע 🙂

מקום מושלם לעצירת שחייה עם מזג האוויר מאפשר. מערה קטנה וקשת סלע שאפשר לשחות דרכה. מקום מאוד יפה.

מפרץ קטנטן מאוד אבל יפה יפה יפה יפה! מושלם לכל מי שמחפש טבע פראי, שקט ושלווה.  עם מקום – 2-3 יאכטות בלבד. במידה ומלא ניתן להתקדם למפרץ השכן שמדהים גם הוא: 

https://www.navily.com/carte/mouillage/24092

8. NAXOS ISLAND

הוא האי הגדול ביותר בקבוצת האיים, גם בו יש שדה תעופה והוא מאוד מתוייר ומסודר. אם זאת זה לא פוגע ביופי המדהים של הרים, כפרים, מפרצים טברנות וכל מה שאנחנו אוהבים ביוון. האי ידוע בחופי החול הלבנים שלו ובאתרים לגלישת קייט. אך המקומות האלו מלאים בתיירים לרוב ופחות מתאימים ליאכטות. 

באי יש מרינה אחת, עירונית מסודרת יפיפיה במיוחד שצמודה לעיר NAXOS המהממת בעצמה. עם כל גודלו של האי והעיר במרינה יש 25 מקומות עגינה בלבד אז אל תבנו על זה 🙂 

יש בדרום האי עוד מעגן קטנטן בכפר KALANTOS אבל יש בו ממש מספר מקומות עגינה בודדים ליאכטות. 

אם אתם מחפשים מקומות שקטים ופסטורליים יותר אז אולי שווה לכם לדלג על NAXOS אבל אם אתם אוהבים ערים מתויירות וחופים מסודרים בשילוב נופים מהממים זה לחלוטין המקום בשבילכם.

הצלחנו לבחור רק מפרץ אחד מכל האי כי כל החופים באי מאוד מתויירים עם מוזיקה וספורט ימי ולכן נמנענו מלהמליץ על חופים נוספים. 

מרינות:

מרינה עירונית אבל האחת הערים היפות ביוון. אם אתם רוצים לילה במקום עירוני ומסודר אז זה המקום היפה ביותר שתמצאו לעשות את זה בו. עיר יפהפיה של בתים לבנים, עיר עתיקה והרבה מה לעשות מסביב. 

במידה והגעתם והמרינה מלאה ואתם בכל זאת רוצים לטייל בעיר, יש אזור מוגם לזרוק עוגן מחוץ למרינה: 

https://www.navily.com/carte/mouillage/25425



מעגן קטנטן עם רציף אחד למספר יאכטות בודדות אבל בלב מפרץ מהמם. במידה ואין מקום על הרציף בהחלט ניתן ומומלץ לזרוק עוגן בחוף לאורך החוף המקסים:

https://www.navily.com/carte/mouillage/22624

מפרצים מומלצים:

מפרץ קסום מוגן היטב. יש טברנה, יש עתיקות בהחלט שווה ביקור לעצירת צהרים ובהחלט גם ללילה אם מזג האוויר מאפשר.

9. MYKONOS ISLAND

אולי האי המפורסם והמוכר ביותר באזור. גם בו יש שדה תעופה עם טיסות ישירות ותיירות ערה ישראלית ובינלאומי. האי מפורסם מאוד לתיירות יוקרה, הבתים הלבנים (המצויים ברוב איי האזור) מסיבות, מועדונים וחופים. כל אלו הם אולי סיבות דווקא לא להגיע לכאן אם אתם מחפשים את יוון השקטה והפסטורלית שאנו לרוב פוגשים בהפלגות כנראה שלא תצליחו למצוא כאן מפרץ אחד שאין בו מוזיקה על החוף לאורך הקיץ, לפחות אנחנו לא הצלחנו….. אבל אם מתאימה לכם חוויה אורבנית יותר וחיי לילה תוססים בשילוב הנופים של יוון זה המקום בשבילכם. קחו בחשבון שבהתאם לאופיו האי משמעותית יקר יותר מרוב האזור שגם ככה יחסית יקר בהשוואה לאזורים אחרים ביוון והאווירה מאוד שונה ממה שאנחנו מכירים מרוב האיים ביוון. 

באי יש מרינה אחת גדולה (יחסית לאזור) אבל עם ביקורות די קשות ב- NAVILY, מעט מאוד שירותים ולמרות זאת ביקוש מאוד גדול וקושי למצוא מקום פנוי בעונה. וקחו בחשבון שבנוסף למעבורות הרבות מגיעות לכאן גם אוניות קרוז גדולות באופן תדיר וקבוע לאורך הקיץ. 

מרינות:

המרינה היחידה באי. 50 מקומות, יחסית גדולה לאזור. באופן מפתיע ללא שירותים בכלל למעט מקום עגינה ואפשרות לתדלק. אין מים וחשמל, אין מקלחות. המרינה די ידועה לשמצה ביחס ליאכטונרים קחו בחשבון. בנוסף שימו לב לא ניתן להגיע ללא הזמנת מקום מראש!

מפרצים מומלצים:

מפרץ יפה עם חוף חולי גדול. בחלקו מסודר לתיירים עם מיטות שיזוף ובר על החוף.

10. TINOS ISLAND

אי גדול יחסית שבינתיים לפחות הוא לחלוטין מחוץ למסלול התיירותי המוכר באזור. אז אם אתם מחפשים קצת שקט ונוף בכמה רמות פחות סואן מהאיים המוכרים יותר זה אחלה ביקור. באי שתי מרינות קטנות. אחת בעיר טינוס עצמה, מרינה עירונית בתוך נמל ומרינה נוספת או יותר נכון פשוט רציף עירוני אחד עם כמה מקומות עגינה 🙂 ואזור נרחב מסביב לזרוק עוגן כאשר מסביב כפר שקט וקסום.  

בהחלט מומלץ להשכיר כאן רכב ולטייל ברחבי האי. 

מרינות:

מרינה עירונית שהיא חלק מנמל עירוני גדול יותר. אין הרבה מקומות עגינה וזה לא מקום הכי פסטורלי ושקט. העיר בהחלט חמודה וזה מקום מעולה להצטייד וגם לשכור רכב ולטייל באי שיש בו הרבה פינות קסם וחופים יפים.

האלטרנטיבה השקטה והיפה יותר למרינה באי. רק שזה לא ממש מרינה אלא רציף עירוני אחד עם מעט מקומות והרבה מקום לזרוק עוגן לאורך החוף הצמוד. כפר יווני מקסים ושקט לחלוטין מחוץ למעגל התיירותי. מתאים מאוד למי שמחפש שקט ויוון קצת יותר אותנטית ופחות תיירותית. נקודה מעולה גם לצאת לטיולים רגליים או בכלי רכב מסביב לאי הקסום.

מפרצים מומלצים:

מפרץ מוגן פתוח צפונה בלבד. חוף גדול ויפה, חלקו בלי כלום חלקו מוסדר לתיירים. נוף מהמם. שווה עצירה ואפילו לינה אם מזג האוויר מאפשר בלבד כמובן.

עוד נקודה מעולה לעצירת שחייה ברוח דרומית (פתוח צפונה) מפרץ מקסים

מפרץ גדול ויפה עם חוף חולי לכל אורכו. מוגן צפונה. יחסית שקט ובלי הרבה תיירים. נקודת שחייה מעולה כשמזג האוויר מתאים.

11. ANDROS ISLAND

אי יחסית שקט ומקסים שמשלב בתוכו קצת מהכל. נופים, כפרים, עתיקות, מפרצים והרבה מהקסם של יוון. מרינה אחת רלוונטית ומקסימה.  כמה מפרצים קסומים והרבה לאן לטייל סביב האי.

מרינות:

מרינה עירונית חמודה, בכפר מקסים מלא טברנות ופינות חמד. בהחלט שווה עצירה ללילה וגם בסיס מעולה לטיולים באי. במידה ואתם משכירים רכב להסתובבות באי, אל תפספסו ביקור בעיר אנדרוס עצמה שממוקמת על מעין שלוחה מעל המים ויוצרת נוף מאוד מיוחד.

מפרצים מומלצים:

מפרץ יפהפה עם חוף חולי גדול. יש טברנה על החוף. מושלם לעצירת שחייה או לילה. כמובן כשמזג האוויר מתאים.

עוד מפרץ רחב עם חוף חולי ענק ויפה. החוף הזה לא ממש מפותח וברובו ריק. מקום מקסים ומושלם לשחייה או ללילה כאשר מזג האוויר מאפשר.

מפרצון קטן ודי פתוח למעט מערבה. אבל במזג אוויר רגוע זה חוף מדהים ביופיו.

מפרצון קטן ושקט בלי כלום על החוף. נוף מדהים מסביב עם חוף יפהפה. מקום מושלם למי שמחפש טבע ושקט. שימו לב שפתוח צפונה.

מפרץ גדול יחסית, עם חוף יפהפה ולא מפותח כלל! עדיין מגיעים תיירים אבל נכון לקיץ 23 החוף ריק מעסקים ושמשיות. מושלם לעצירת שחייה או לילה למי שאוהב שקט וטבע כמובן שרק במזג אוויר מתאים.

גם אם אתם רק עוברים באיזור בלי לעצור, חובה לעבור בהפלגה ולהציץ על המפרץ והיפהפיה שיושבת על המצוק / שלוחה לתוך הים עם אחד מהמגדלורים היפים שתראו אי פעם. תבקרו, לא תתאכזבו. ואם אתם כבר כאן ומזג האוויר רגוע אז המקום בהחלט מתאים לזריקת עוגן וקפיצה למים 🙂

12. SYROS ISLAND

אם בא לכם לבקר בעיר נמל, גדולה, תוססת ומסקנת אבל מלאת חן וקסם יווני. ללכת בין סמטאות קסומות, חנויות, כנסיות, בניה מרשימה ממש מקו המים ועד להרים מעל, עתיקות, מוזיאונים ועוד…. אז זה לגמרי המקום לבקר בו! האי יפהפה ומשובץ חופים ומפרצים מדהימים אבל אין ספק שהפעם אנחנו ממליצים דווקא על ביקור בעיר הגדולה והמיוחדת –  ERMOUPOLI.

 

באי יש נמל מרכזי גדול סביבו בנויה העיר ERMOUPOLI והוא מכיל מרינה גדולה ומסודרת יחסית. ובצידו השני של האי, מרינה נוספת הממוקמת בכפר FINIKAS

מרינות:

אז כמו שאמרנו אם מתאים לכם ליום אחד לוותר על כפרים פסטורלים וללכת על ביקור בעיר הגדולה, אבל עיר יפהפיה מלאת חן וקסם יווני עם המון המון מה לראות ולעשות בעיר ובסביבה. זה המקום! המרינה אומנם ממוקמת בצידו של נמל מסחרי גדול וצריך לקחת את זה בחשבון, אבל העיר לחלוטין שווה את הביקור והיא לטעמנו אחת מהנקודות חובה לביקור באזור.

מעגן דייגים קטן ויפה עם מספר מקומות ליאכטות על שובר הגלים (שפונה דרומה, המפרץ מוגן לשאר הכיוונים) מבפנים ומבחוץ. כפר חמוד, טברנות, מאפייה אווירה יוונית רגועה 🙂 במידה ואין מקום במעגן ניתן לזרוק עוגן לאורך החוף בחוץ, כל עוד אין רוח דרומית המפרץ מוגן יחסית…

מפרצים מומלצים:

מפרץ קטנטן וקסום. רק טבע פראי ושקט. יש מקום ליאכטות בודדות בלבד!

עוד מפרץ קסום ושקט. מדהים ביופיו ושוב רק טבע פראי ושקט. המפרץ מחולק לשלוש בשלושתם ניתן לעגון. מומלץ מאוד לקחת כמה שעות לשוטט ולטייל על הפסגות מסביב! הנוף מדהים! אחד המקומות היפים.

הפלגה מהנה!
רוצים להתייעץ ? מוזמנים לדבר איתי, רונן - 0545691589

הטופס נשלח בהצלחה.